ورود مصر به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی

کد خبر: 1290807

وزارت خارجه مصر از ورود این کشور به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی خبر داد.

ورود مصر به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی

به نقل از الجزیره، وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور قصد دارد به صورت رسمی از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی کیفری حمایت کند.

وزارت خارجه مصر تصریح کرد: ورود به این شکایت در سایه تشدید و گسترش تعرض‌های اسرائیل علیه غیرنظامیان در نوار غزه صورت می‌گیرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما از اسرائیل می‌خواهیم که به عنوان نیروی اشغالگر به تعهدات خود عمل کند و تدابیر موقت صادرشده از سوی دادگاه بین‌المللی کیفری را به اجرا دربیاورد.

وزارت خارجه مصر اعلام کرد: ما بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل متحد و طرف‌های تاثیرگذار می‌خواهیم که برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه و توقف عملیات نظامی در رفح فورا اقدام کنند.

این در حالی است که «سامح شکری» وزیر خارجه مصر مدعی شد: توافق صلح با اسرائیل انتخابی راهبردی برای مصر و رکن اصلی صلح در منطقه است.

گفتنی است دادگاه کیفری بین‌المللی درخواست دادرسی ارائه‌شده از سوی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی مبنی بر ارتکاب نسل‌کشی جمعی از سوی این رژیم در نوار غزه را اوایل بهمن‌ماه سال گذشته بررسی کرد.

پس از آن قضات دادگاه کیفری بین‌المللی طبق درخواست آفریقای جنوبی احکامی موقت را علیه رژیم صهیونیستی صادر کردند. این دادگاه از رژیم صهیونیستی خواست تمامی اقدامات لازم را برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه انجام دهد. این دادگاه به رژیم صهیونیستی دستور داد ظرف یک ماه تمامی اقداماتی را که برای جلوگیری از نسل‌کشی انجام داده به دادگاه لاهه گزارش دهد. همچنین قاضی این دادگاه گفت که حکم مذکور تعهدات بین‌المللی برای رژیم صهیونیستی ایجاد می‌کند.

علاوه بر این دادگاه لاهه به رژیم صهیونیستی دستور داد تا «اقدامات فوری» را برای فراهم کردن خدمات مورد نیاز فوری و کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه انجام دهد، اما با این حال دستوری مبنی بر برقراری آتش‌بس در این جنگ را مطرح نکرد.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها