گدایی تسلیحاتی اوکراین از فرانسه

کد خبر: 1291156

رئیس‌جمهور اوکراین در رایزنی تلفنی با همتای فرانسوی خود، بر نیازهای کی‌یف به دریافت کمک‌های تسلیحاتی در جنگ با مسکو تاکید کرد.

گدایی تسلیحاتی اوکراین از فرانسه

به نقل از ریانوستی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین امروز سه شنبه در پیامی در رسانه اجتماعی خود در ایکس (توئیتر سابق) از رایزنی تلفنی با همتای فرانسوی خود خبر داد و از وی کمک خواست.

رئیس‌ جمهور اوکراین از امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه بابت تدارک پاریس در خصوص برگزاری «نشست صلح» قدردانی کرد.

ولودیمیر زلنسکی نوشت: من با امانوئل ماکرون صحبت کردم و از وی برای تایید حضورش در نشست صلح تشکر کردم. من از نقش مهم فرانسه در اجرای فرمول صلح، به ویژه موضوع ایمنی هسته ای قدردانی می کنم.

4983225

وی ادامه داد: ما در مورد اهمیت تشویق کشورها برای حضور در اجلاس و اتخاذ مواضع هماهنگ در آن نشست بحث کردیم. ما همچنین در مورد وضعیت خط مقدم، به ویژه در جهت خارکیف، رایزنی کاملی داشتیم. ما به نیازهای دفاعی اوکراین، به ویژه دفاع هوایی، توپخانه، قابلیت‌ های دوربرد و مهمات بیشتر توجه کردیم. من از رئیس جمهور ماکرون برای کمک های دفاعی قوی فرانسه به اوکراین تشکر کردم و از او دعوت کردم در آینده نزدیک به کشورمان سفر کند.

 کاخ الیزه: فرانسه تسلیحات اضافی به اوکراین می‌دهد

کاخ الیزه به دنبال تماس تلفنی امانوئل ماکرون و ولودیمیر زلنسکی روسای جمهور فرانسه و اوکراین، اعلام کرد که پاریس تسلیحات اضافی به اوکراین تحویل می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کاخ الیزه درحالیکه موج جدیدی از تسلیحات از سوی کشورهای غربی به کی‌یف ارسال می‌شود، اعلام کرد که فرانسه در روزها و هفته‌های آینده کمک نظامی اضافی به اوکراین تحویل می‌دهد.

الیزه پس از تماس تلفنی روسای جمهور فرانسه و اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که ماکرون بر عزم پاریس برای ارائه حمایت لازم به کی‌یف تاکید کرده است.

یکی از مقامات الیزه از توضیح بیشتر در مورد اینکه چه چیزی ممکن است در بسته‌های ارسال فرانسه به اوکراین باشد، خودداری کرد.

در بیانیه ریاست جمهوری فرانسه آمده است که ماکرون در تماس خود با زلنسکی بر حمایت خود از آتش‌بس در جریان بازی‌های المپیک پاریس در تابستان امسال تاکید کرد که این روند شامل توقف فعالیت‌های روسیه و انجام «همه ابتکارات دیپلماتیک مفید» برای آغاز مذاکرات می‌شود.

همچنین یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی نیز امروز وعده داد که حمایت این کشور از اوکراین تداوم پیدا خواهد کرد.

کره‌جنوبی مدعی است که از ارائه تسلیحات مرگبار به اوکراین که یک کشور در حال جنگ است، خودداری می‌کند و تمرکز آن بر روی کمک‌های تدارکاتی است.

به دنبال پیشروی‌های روسیه در جبهه جنگ با اوکراین، مجموعه غرب به ویژه آمریکا ارسال کمک‌های نظامی خود به کی‌یف را افزایش دادند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها