درخواست مهم بلینکن از مصر

کد خبر: 1292762

وزیر امور خارجه آمریکا از مصر خواست هر کاری که در توان دارد برای تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه انجام دهد.

درخواست مهم بلینکن از مصر

رژیم صهیونیستی طی آغاز عملیات زمینی در رفح اقدام به اشغال گذرگاه معروف رفح با مصر کرد. این گذرگاه اصلی‌ترین مجاری ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه بود که اکنون با اشغال آن توسط نظامیان صهیونیست ورود کمک‌ها برای فلسطینیان با اختلال جدی مواجه شده است؛ موضوعی که می‌تواند بحران انسانی در این باریکه را تشدید کند.

الجزیره گزارش داد، آنتونی بلینکن امروز (چهارشنبه) از مصر تقاضا کرد هر اقدامی که می‌تواند انجام دهد تا ورود کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه در سایه اشغال گذرگاه رفح به دست نظامیان صهیونیست تضمین شود.

دردسر تازه برای اسرائیل / شرایط دیپلماتیک بی‌سابقه‌ در تل‌آویو

دادستان کل دادگاه کیفری بین‌المللی برای صدور حکم بازداشت برای نخست وزیر و وزیر جنگ، اسرائیل را در شرایط دیپلماتیک بی‌سابقه‌ای قرار می‌دهد که تا کنون با آن مواجه نشده بود

اکنون کمک‌های امدادی شامل مواد غذایی و اقلام دارویی در سمت مصری گذرگاه رفح جمع شده، اما به دلیل اشغال گذرگاه در طرف فلسطینی، امکان ورود این کمک‌ها به داخل غزه به منظور توزیع آنها در میان فلسطینیان وجود ندارد.

بلینکن در جلسه استماع کنگره به قانونگذاران آمریکایی در مجلس نمایندگان تاکید کرد: پس از حمله هفتم مِی ارتش اسراییل به رفح و اشغال گذرگاه این منطقه، همچنان شاهد بسته بودند گذرگاه رفح و مسدود شدن مجاری ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه هستیم.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به شرایط بحرانی غزه و سختی‌ها در روند امدادرسانی به مردم این باریکه، افزود: نبرد در نزدیکی گذرگاه رفح کمک رسانی‌ها را با چالش مواجه کرده است، اما کمک‌های انسانی همچنان می‌توانند از طریق این گذرگاه وارد غزه شود.

منابع امنیتی مصری می‌گویند قاهره به شدت مخالف حضور نظامی اسراییل در گذرگاه رفح است و تل آویو باید به سرعت اقدام به تخلیه این گذرگاه کند.

براساس توافق کمپ دیوید که طی آن انور سادات، رئیس جمهور وقت مصر اقدام به عادی سازی روابط با اسراییل کرد اسراییل حق استقرار نظامیان خود در رفح و مجاورت مرزی با مصر را ندارد؛ اقدامی که اکنون تل آویو اقدام به انجام آن کرده است. /باشگاه خبرنگاران جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها