سناتور آمریکایی: تحریم‌ها علیه ایران هیچ نتیجه‌ای به همراه نداشت

کد خبر: 1292994

یک سناتور آمریکایی اظهار داشت: سیاست ایالات متحده در تشدید مداوم تحریم‌ها علیه ایران، روسیه و چین نمی‌تواند نتیجه مورد نظر در تغییر مسیر سیاسی این کشورها را به ثمر برساند.

سناتور آمریکایی: تحریم‌ها علیه ایران هیچ نتیجه‌ای به همراه نداشت

یک سناتور آمریکایی اظهار داشت: سیاست ایالات متحده در تشدید مداوم تحریم‌ها علیه ایران، روسیه و چین نمی‌تواند نتیجه مورد نظر در تغییر مسیر سیاسی این کشورها را به ثمر برساند.

به گزارش خبرگزاری تاس، رند پال «مؤسسه کشورداری مسئولانه کوئینسی» افزود که به طور مستمر این سوال را از مقامات وزارت امور خارجه می‌پرسد که آیا می‌توانید وضعیتی را برای من مثال بزنید که از [اعمال] یک تحریم تغییر کرده است؟

این سناتور آمریکایی ادامه داد: «در حقیقت، من استدلال می‌کنم که تحریم ها به هیچ وجه کارساز نیستند. تنها تحریم‌هایی که جواب می‌دهند این است که در واقع پیشنهاد لغو آنها را بدهید. اما آنچه که ما [آمریکا] تمایل داریم انجام دهیم این است که فقط تحریم‌های بیشتر و بیشتری اعمال کنیم.»

وی همچنین خاطرنشان کرد: تا جایی که من اطلاع دارم، خبر ندارم که هیچ کدام [از تحریم‌ها] حذف شده باشد.

رند پال با اشاره به اینکه «اما مسئله این است که جایگزین دیگری [برای تحریم‌ها] وجود دارد و آن دیپلماسی است»، افزود که واشنگتن به جای اعمال تحریم‌های هر چه بیشتر، بهتر است که با این کشورها تعامل دیپلماتیک داشته باشد.

طبق این گزارش، او همچنین از برنامه‌های دولت آمریکا برای استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه به نفع اوکراین انتقاد کرد و گفت: چنین اقداماتی مسکو را به اقدامات تلافی‌جویانه ترغیب می‌کند.

لازم به ذکر است که ایالات متحده قصد دارد از دارایی‌های توقیف شده روسیه برای تامین بودجه برای بازسازی اوکراین استفاده کند.

جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در ۵ اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله کرد.

طی این مدت کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله آمریکا با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته‌تر و سنگین‌تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

از سوی دیگر، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا عصر سه‌شنبه (به وقت محلی) در یک جلسه استماع در مجلس سنای این کشور با اذعان به اینکه از زمان روی کار آمدن دولت جو بایدن، بیش از ۶۰۰ تحریم از سوی واشنگتن علیه افراد و نهادهای ایرانی اعمال شده است، اعتراف کرد: ما هر روز برای مقابله با منابع مالی ایران تلاش می‌کنیم اما نتوانسته‌ایم مانع از فروش نفت توسط این کشور شویم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها