اخبار جنگ غزه | افزایش آمار شهدای غزه به ۳۵ هزار و ۹۰۳ نفر

کد خبر: 1293189

وزارت فلسطین در نوار غزه از افزایش آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به این منطقه به ۳۵ هزار و ۹۰۳ نفر خبر داد.

اخبار جنگ غزه | افزایش آمار شهدای غزه به ۳۵ هزار و ۹۰۳ نفر

وزارت فلسطین در نوار غزه از افزایش آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به این منطقه به ۳۵ هزار و ۹۰۳ نفر خبر داد.

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت فلسطین، آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون به 35 هزار و 903 نفر و آمار مجروحان به 80 هزار و 420 نفر رسیده است.

بر اساس این بیانیه، رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته، پنج جنایت کشتار دسته جمعی دیگر در نوار غزه مرتکب شد که در نتیجه آن، 46 نفر به شهادت رسیدند و 130 نفر دیگر زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در  غزه تاکید کرده است که همچنان شماری از قربانیان در زیر آوار و در جاده ها و مسیرهایی هستند که تیم های امدادرسانی و دفاع شهری نمی توانند به آنها برسند./تسنیم

درخواست وزارت بهداشت غزه برای نجات بیماران و مجروحان در غزه

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد رژیم اشغالگر صهیونیستی بیش از ۴۹۳ تن از اعضای کادر پزشکی و متخصصان را به شهادت رسانده است.

به گزارش ایسنا، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: ششم ماه مه رژیم اشغالگر گذرگاه رفح را اشغال کرد و از آن زمان هیچ بیمار یا مجروحی نتوانسته برای معالجه به خارج از غزه برود. آن‌هایی هم که در خارج هستند نمی‌توانند به غزه بازگردند. بیش از ۲۰ هزار مجروح و بیمار مبتلا به سرطان، قلب و خون منتظر بازگشایی گذرگاه هستند و به دلیل محاصره، اشغال و نسل‌کشی غیرنظامیان در غزه در شرایطی غیرانسانی به سر می‌برند.

طبق گزارش سما، القدره گفت: ما از جهان آزاد می‌خواهیم برای نجات این قربانیان از عواقب و مرگ در سایه از کار افتادن بیشتر مراکز پزشکی تلاش کنند. از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ رژیم اشغالگر بیش از ۴۹۳ تن از اعضای کادر پزشکی و متخصصان را به شهادت رسانده و ۳۱۰ تن از آن‌ها را بازداشت کرده است. این جنایت جنگی و نقض آشکار حقوق بیماران و مجروحان است.

از سوی دیگر منابع پزشکی در غزه اعلام کردند طی حملات امروز رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه ۳۱ تن از جمله چند کودک شهید شدند./ایسنا

ضربات سنگین مقاومت به صهیونیست‌ها در غزه / ۳۱ شهید طی امروز

رژیم صهیونیستی با وجود محکومیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای ، امروز (شنبه) همچنان در دویست و سی و دومین روز جنگ، به تجاوزات خود به غزه ادامه داد و در مقابل، رزمندگان مقاومت به تداوم مبارزه با اشغالگران در محورهای مختلف نبرد پرداختند.

به گزارش ایرنا، شبکه الجزیره درباره آخرین تحولات جنگ در نوار غزه اعلام کرد که بمب‌افکن‌های رژیم صهیونیستی از صبح امروز مناطق مختلف نوار غزه را هدف قرار داده‌اند.

بر پایه این گزارش، از صبح امروز تا کنون ۳۱ فلسطینی در نتیجه حملات هوایی به مناطق مختلف نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

همزمان با ادامه این حملات جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی، گردان‌های «شهید عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که رزمندگان آن ۲ تانک «مرکاوا ۴» را در اطراف مسجد «امام علی» در شرق «جبالیا» واقع در شمال نوار غزه با راکت «الیاسین ۱۰۵» هدف قرار دادند و آن را منهدم کردند.

گردان‌های القسام همچنین از هدف قرار دادن یک نظامی صهیونیست در عملیات تک‌تیرانداز خود در شمال شرق اردوگاه جبالیا خبر داد.

همزمان گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی‌ فلسطین نیز اعلام کرد که محل استقرار نظامیان رژیم صهیونیستی در منطقه «تبه زارع» در شمال شرق شهر «رفح» در جنوب نوار غزه را با راکت هدایت شونده «۱۰۷» هدف قرار داده است.

چند رسانه صهیونیستی تا کنون به سانسور شدید ارتش رژیم اسرائیل در اعلام آمار تلفات خود اشاره کرده‌اند؛ اقدامی که به دلیل شمار بالای تلفات نظامیان صهیونیست در جنگ علیه نوار غزه و ترس از واکنش‌های بیشتر داخلی در سرزمین‌های اشغالی انجام گرفته است.

رسانه‌های صهیونیستی پیشتر فاش کردند که آمار زخمی‌هایی که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند، با آماری که بیمارستان‌های این رژیم ارایه می‌دهند، اختلاف زیادی دارد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که ارتش این رژیم از مقامات بیمارستان‌ها خواسته‌ است تا بدون هماهنگی با ارتش، هیچ آماری از تلفات منتشر نکنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها