گاف شاباک دردسرساز شد؛ شکایت نماینده سنای مصر از تل‌آویو

کد خبر: 1293370

شاباک با انتشار عکس و نام نماینده مجلس سنای مصر محمد شبانه به جای فرمانده کتائب القسام در رفح، بار دیگر شکست اطلاعاتی و سردرگمی خود در جریان طوفان الاقصی را به نمایش گذاشت.

گاف شاباک دردسرساز شد؛ شکایت نماینده سنای مصر از تل‌آویو

«از اسرائیل شکایت می‌کنم و به نفع قضیه فلسطین غرامت خواهم گرفت این پرونده را به وکیل مصری بین‌المللی خالد ابوبکر می‌سپارم». این را نماینده مجلس سنای مصر و منتقد ورزشی در این کشور پس از آنکه سرویس امنیت و اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) به اشتباه عکس او را به عنوان یکی از فرماندهان حماس منتشر کرد، طرح کرد. اما ماجرا از چه قرار است؟جمعه شب بود که شبکه خبری القاهره، گزارش داد که رسانه‌های اسرائیلی و کاربران شبکه‌های اجتماعی تصویری از محمد شبانه به عنوان فرمانده تیپ رفح در کتائب القسام منتشر کردند و از شکست ترور او در جریان یک عملیات در رفح خبر دادند.  این شبکه اعلام کرد که طی ساعات گذشته، «رسانه‌های عبری و کاربران اسرائیلی در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از رهبران تحت تعقیب کتائب القسام منتشر کرده‌اند که در آن تصویری از محمد شبانه، روزنامه‌نگار مصری به عنوان رهبر تیپ حماس در رفح به چشم می‌خورد».

کانال 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی با انتشار تصاویر از انفجار بمب‌های ضد استحکامات در رفح گزارش داد که «سوء‌قصد به جان محمد شبانه در جریان حمله اخیر در رفح ناکام ماند». شبانه پس از انتشار این خبر، در گفت‌وگو با شبکه القاهره با اشاره به این‌که صهیونیست‌ها می‌توانستند با یک سرچ در گوگل بفهمند که او یک روزنامه‌نگار معروف و نماینده پارلمان مصر است، تصریح کرد که این امر بیانگر «سردرگمی و گمراهی» رژیم صهیونیستی است.

این گاف شاباک دستمایه تمسخر این سرویس اطلاعاتی در شبکه‌های اجتماعی شد و کاربران آن را یک شکست اطلاعاتی جدید برای تل‌آویو پس از شوک هفتم اکتبر گذشته و آغاز عملیات طوفان‌الاقصی توصیف کردند.

روزنامه مصری «الیوم السابع» مصر نیز به نقل از شبانه از قصد او برای شکایت از رژیم صهیونیستی خبر داد. 

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها