حماس: خواستار توقف دائم و کامل تجاوزها در تمام نوار غزه هستیم

کد خبر: 1293393

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت که ما آشکارا خواستار توقف دائم و کامل تجاوزهای رژیم صهیونیستی در تمام نوار غزه هستیم و توقف تجاوزها به رفح کافی نیست.

حماس: خواستار توقف دائم و کامل تجاوزها در تمام نوار غزه هستیم

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت که ما آشکارا خواستار توقف دائم و کامل تجاوزهای رژیم صهیونیستی در تمام نوار غزه هستیم و توقف تجاوزها به رفح کافی نیست.

به نقل از خبرگزاری سما، عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: درباره مذاکرات آتش بس هیچ چیزی توسط واسطه‌ها به دست ما نرسیده است.

الرشق افزود: واقعیت این است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اسرا را به قتل می‌رساند و به آن‌ها و خانواده‌هایشان هیچ اهمیتی نمی‌دهد.

به گفته این عضو حماس، نتانیاهو از طفره رفتن و دروغ‌گویی در مورد اهتمام به اسرا خسته نمی‌شود و تلاش می‌کند تا برای تداوم تجاوزها زمان بیشتری به دست بیاورد.

وی با درود فرستادن به مبارزان شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و تمام گروه‌های مقاومت گفت: زمان رو به پایان است.

پیش از این «اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس شنبه شب در سخنانی با بیان اینکه ما نیازی به مذاکره جدید نداریم و این جنبش پاسخ خود را به طرح پیشنهادی واسطه‌ها ارائه داده است، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی برای مذاکره جدی نیست.

به گزارش ایرنا، دیوان بین المللی دادگستری واقع در شهر لاهه هلند با ۱۳ رأی موافق و ۲ رأی مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

این حکم دیوان بین المللی دادگستری با واکنش کشورها و نهادهای بین المللی و منطقه‌ای روبه رو شده است.

کشورها و سازمان‌های مختلف بین‌المللی و منطقه‌ای از حکم دیوان بین المللی دادگستری برای توقف حملات رژیم اسرائیل به رفح، بازگشایی این گذرگاه برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، تضمین ورود کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی حقایق مربوط به نسل کشی در غزه و تقدیم گزارش مربوطه ظرف یک ماه استقبال کردند.

رسانه‌های صهیونیستی: حماس اسرائیل را به چالش کشید/ زمان متوقف کردن جنگ است

رسانه‌های صهیونیستی حمله موشکی امروز (یکشنبه) مقاومت فلسطین به تل‌آویو و مناطق اطراف آن را پس از حدود هشت ماه جنگ، یک چالش برای رژیم اشغالگر ارزیابی کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما»، رسانه‌های صهیونیستی در این باره نوشتند: تل‌آویو طی چهار ماه گذشته از سوی غزه هدف حمله قرار نگرفته بود.

این رسانه‌ها به نقل از یک منبع امنیتی صهیونیست گزارش دادند: حماس موشک‌های بیشتری دارد که می‌تواند آنها را از رفح به منطقه موسوم به «گوش دان» در تل‌آویو شلیک کند.

طبق گزارش این رسانه‌ها، پس از هشت ماه جنگ، گردان‌ها القسام تنها یک تهدید واقعی برای ارتش رژیم صهیونیستی در بخش‌های مختلف نوار غزه نیست، بلکه توانایی پرتاب موشک‌های دوربرد را نیز دارد.

یک رسانه دیگر در این باره نوشت: این موشک‌ها، موشک‌های کوتاه برد نیستند که از فاصله ۲ کیلومتری هدف پرتاب شوند، اینها موشک‌های سنگین دوربرد هستند که پرتاب آنها مستلزم زمان زیاد برای آماده سازی است.

وبسایت صهیونیستی «انتلی تایمز» نیز در واکنش به حمله امروز اذعان کرد: حماس با موجی از موشک‌های دوربرد، اسرائیل را به چالش کشید.

این رسانه در ادامه آورد: اکنون وقت آن است که درباره پایان جنگ، حفظ توانایی‌ها در دست حماس و ماندن خود حماس در نوار غزه بحث کنیم.

درحالی که مقامات رژیم صهیونیستی پس از حدود هشت ماه جنگ مدعی تضعیف توان مقاومت در نوار غزه هستند، منابع رسانه‌ای امروز در دویست و سی و سومین روز از جنگ از حمله موشکی به «تل‌آویو» خبر دادند.

گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان تل‌آویو را با موشک هدف قرار دادیم.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد: حدود ۱۲ موشک از رفح و از موضعی در نزدیکی استقرار نظامیان ما ما به تل‌آویو پرتاب شد.

این موشک‌ها در حالی از داخل نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی پرتاب شده‌اند که ارتش رژیم صهیونیستی مدعی از بین بردن قابلیت‌های موشکی مقاومت فلسطین در این باریکه است.

این حمله موشکی همچنین نشان می‌دهد که علی‌رغم گذشت ۲۳۳ روز از حملات جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه، اما مقاومت همچنان با قوت در حال وارد کردن ضربات به صهیونیست‌ها است.

به گزارش ایرنا، با گذشت حدود هشت ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از حدود هشت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها