شمارش معکوس فروش تسلیحات تهاجمی از سوی آمریکا به عربستان

کد خبر: 1293453

یک روزنامه انگلیسی روز یکشنبه نوشت که دولت آمریکا در پی اعلام لغو ممنوعیت فروش سلاح‌های تهاجمی به عربستان سعودی است.

شمارش معکوس فروش تسلیحات تهاجمی از سوی آمریکا به عربستان

روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» روز یکشنبه نوشت که انتظار می‌رود آمریکا ممنوعیت فروش تسلیحات تهاجمی به عربستان سعودی را در هفته‌های آینده لغو کند.این روزنامه به نقل از منبع مطلع  گزارش کرد که آمریکا به اطلاع عربستان رسانده که آماده است این ممنوعیت را لغو کند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا چهارشنبه گذشته گفت که ایالات متحده و عربستان به انعقاد توافقات در زمینه انرژی هسته‌ای، همکاری‌های امنیتی و دفاعی بسیار نزدیک شده‌اند.این روزنامه انگلیسی نوشت که لغو ممنوعیت فروش تسلیحات تهاجمی با این مذاکرات مرتبط نبوده است.جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سال 2021 همزمان با نبرد عربستان با نیروهای مسلح یمن موضع‌سختری در قبال عربستان اتخاذ کرد. اقدامات حقوق بشری عربستان از جمله قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه نگار منتقد سعودی نیز در تصمیم گیری پیشتر بایدن نقش داشت.بر اساس این گزارش، بدنه ارتش عربستان سعودی شکل گرفته از انواع تجهیزات آمریکایی است.روابط دوجانبه آمریکا و عربستان سعودی به ۸۰ سال قبل بازمی‌گردد.

چندی قبل، وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد که هر دو کشور منافع مشترکی در حفظ ثبات، امنیت و رفاه مخلیج فارس دارند و در مورد طیف وسیعی از مسائل منطقه و جهان مشورت می‌کنند.این روزنامه به نوع تسلیحات تهاجمی که آمریکا قصد دارد به عربستان بفروشد اشاره‌ای نکرده است./فارس

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها