قانونگذار آمریکایی: سلاح‌های تایوان در راه هستند

کد خبر: 1293576

یک قانونگذار ارشد آمریکا که سال گذشته میلادی نیز وعده ارسال سلاح به تایوان را داده بود، اعلام کرد; تسلیحات سفارش شده این جزیره در راه هستند و رزمایش‌های چین لزوم افزایش قابلیت‌های بازدارندگی تایوان را نشان داد.

قانونگذار آمریکایی: سلاح‌های تایوان در راه هستند

به گزارش رویترز، مایکل مک‌کال رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا امروز دوشنبه در جریان سفر به تایوان با اشاره به رزمایش‌های اخیر پکن اظهار داشت که «ناوگروه» ارتش چین چند روز پیش یک پیام قوی به آمریکا ارسال کرده است.

مک‌کال که وعده تحویل تسلیحات به تایوان را در جریان سفر سال گذشته خود به این جزیره داده بود، بیان کرد: ما در حال پیش بردن (روند ارسال) آن سامانه‌های تسلیحاتی هستیم. من دوست دارم زودتر آنها را ببینم اما آنها در راه هستند.

این نماینده جمهوریخواه آمریکا پس از دیدار با ویلیام لای چینگ-ته رئیس جدید دولت تایوان، به خبرنگاران گفت که تایپه باید تسلیحات کافی داشته باشد تا به شی جین‌پینگ رئیس جمهور چین نشان دهد که خطر حمله به تایوان بیشتر از منفعت آن است.

تایوان در دو سال گذشته از تاخیر در تحویل تسلیحات آمریکایی مانند موشک‌های ضد هوایی استینگر ناراضی است، چرا که تولیدکنندگان عرضه تسلیحات به اوکراین را بمنظور حمایت این کشور در برابر روسیه، در اولویت قرار دادند.

مک‌کال همچنین ابراز کرد: من و رئیس جمهور لای، مثل همیشه، گفتگوی بسیار جدی و در عین حال بسیار مستقیمی در مورد تهدیدی که این جزیره از سوی همسایه خود در شمال با آن مواجه است، داشتیم و این یک تهدید واقعی است. بدون بازدارندگی، شی جاه طلبی های جسورانه و تهاجمی دارد.

او افزود: تمرکز تایوان باید بر روی سلاح‌های دریایی مانند موشک‌های ضد کشتی هارپون باشد تا از تهاجم جلوگیری کند.

مک کال همچنین مدعی شد که مهم نیست که چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در نوامبر پیروز شود، حمایت آمریکا از تایوان باقی خواهد ماند.

لای که پیش از این در دفتر ریاست جمهوری با مک کال ملاقات کرده بود، اعلام کرد که توانمندی های دفاع ملی را افزایش خواهد داد و عزم مردم تایوان برای دفاع از میهن خود را به جهانیان نشان خواهد داد.

سال گذشته، پکن پس از سفر مک‌کال به تایوان و دیدار با تسای اینگ ون رئیس وقت دولت تایوان، تحریم‌هایی را علیه او اعمال کرد.

ایرنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها