ضرورت تاسیس مدارس و موسسات فرهنگی برای جوانان عراقی/ سفارت آمریکا در عراق فعالیت‌های فرهنگی را سازمان‌دهی می‌کند/ پخش رایگان سی‌دی های مبتذل در بازار های عراق

کد خبر: 488017

یک کارشناس عراقی با اشاره به وضعیت فرهنگی در عراق و تهاجم غربی علیه جوانان این کشور گفت: من درخواست عاجزانه از مسوولان فرهنگی عراقی دارم تا بخشی از هزینه‌های موسسات خود را به تربیت نوجوان‌ها و جوان‌های عراقی اختصاص بدهند مثلا در این راستا مدارسی تاسیس شود که نوجوان ها و جوان ها را تربیت کنند در واقع عتبه‌ها دارای چنین قدرت و ظرفیتی هستند.

ضرورت تاسیس مدارس و موسسات فرهنگی برای جوانان عراقی/ سفارت آمریکا در عراق فعالیت‌های فرهنگی را سازمان‌دهی می‌کند/ پخش رایگان سی‌دی های مبتذل در بازار های عراق
سرویس بین‌الملل فردا؛ وجیهه سادات حسینی: احمد المنصوری کارشناس عراقی با اشاره به وضعیت فرهنگی عراق از زمان اشغال این کشور توسط آمریکا و آسی‌هایی که متوجه قشر جوان و نوجوان و حتی دانشگاهی در این کشور شده با ما به گفت وگو پرداخت.
ضرورت تاسیس مدارس و موسسات فرهنگی برای جوانان عراقی/ سفارت آمریکا در عراق فعالیت‌های فرهنگی را سازمان‌دهی می‌کند/ پخش رایگان سی‌دی های مبتذل در بازار های عراق

احمد المنصوری با اشاره به ظرفیت‌های گسترده فرهنگی موجود در عراق گفت: در کشور عراق مراکز فرهنگی و دینی تحت عنوان عتبه وجود دارد که هرساله دارای ظرفیت های مالی خوبی هستند که از طریق آنها وارد عراق می‌شود. به طور مثال راهپیمایی عظیم اربعین یکی از این فرصت‌ها برای عتبه‌های موجود در عراق است. بخشی از این اموال از طریق عتبه‌ها برای بسیج مردمی یا همان حشد الشعبی هزینه می‌شود که خیلی خوب است و مورد نیاز کشور در شرایط کنونی است.

وی ادامه داد: اما در بخش فعالیت‌های فرهنگی مانند نوشتن کتاب و انتشار مجلات گاه شاهد موازی کاری بین این عتبه‌ها هستیم به طوری که برخی از آثاری که توسط عتبه‌ها تهیه می‌شود قبلا توسط حوزه علمیه قم و یا مراکز عراقی دیگر تهیه شده و نیازی به آن نیست و در مثل عراقی می گوییم جهود (تلاش‌ها) در حال بخش بخش شدن است و ثمره ای برای مردم ندارد .

ضرورت تاسیس مدارس و موسسات فرهنگی برای جوانان عراقی

کارشناس عراقی خاطر نشان کرد: من درخواست عاجزانه از مسوولان فرهنگی عراقی دارم تا بخشی از این هزینه ها را به تربیت نوجوان ها و جوان‌های عراقی اختصاص بدهند مثلا در این راستا مدارسی تاسیس شود که نوجوان‌ها و جوان ها را تربیت کنند در واقع عتبه ها دارای چنین قدرت و ظرفیتی هستند.

المنصوری افزود: همانطوری که می‌دانید شیوه و برنامه آموزشی حکومت عراق شیعی نیست و تاریخ اسلام به طور مشترک و عمومی عنوان می‌شود بنابراین مسائل آموزشی وتربیتی که باید یک جوان و یا نوجوان شیعه فراگیرند در این سیستم آموزشی به طور کامل فرا نمی‌گیرند. شایسته است این موسسات که دارای ظرفیت های‌مالی خوبی هستند مدارس و یا موسساتی را تاسیس کنند که جوان های عراقی به جای هدر دادن و به بطالت گذراندن وقتشان در امور خلاف شرع به این موسسات بروند، حتی تاسیس باشگاه فرهنگی یکی دیگر از اقدامات مناسبی است که برای جوان های عراقی لازم و ضروری است.

وی با اشاره به وجود امنیت در بخش‌هایی از عراق گفت: در حال حاضر در شهرهای جنوبی عراق وضعیت امنیتی خوب است اما گاه شاهد درگیری هایی در این مناطق هستیم که به خاطر چیزهای بی ارزش دو عشیره با هم دعوا می کنند، که این اتفاق ها به خاطر نبود آگاهی، علم و فرهنگ قوی است که نشان دهنده این است که این افراد درست تربیت نشدند. ما احتیاج به موسساتی داریم که جوان ها و حتی خانم های عراقی در این موسسات در قالب کارگاه ها مشارکت کنند و فرهنگ ناب اسلامی به مردم این مناطق آموزش داده شود و در واقع از امنیت موجود در این مناطق استفاده شود.

وی با اشاره به فعالیت های گسترده مراکز غیر دینی برای جوانان و نوجوانان عراقی گفت: متاسفانه فعالیت هایی را که ما باید انجام می‌دادیم موسسات غیر دینی انجام می دهند مثلا تئاترهایی را با محتوای غیر دینی در شهرهای مذهبی عراق برگزار می‌کنند و روزهایی مثل روز عشق را پر رنگ جلوه داده و آن را تبلیغ می‌کنند و سعی دارند سبک زندگی دینی و معارف اهل بیت(ع) را به سمت سبک زندگی غیر دینی و غربی تغییر دهند و حتی نشست هایی را در این راستا برگزار می کنند.

پخش رایگان سی دی های مبتذل در بازار های عراق

المنصوری تصریح کرد: صاحبان و مجریان این موسسات قصد دارند مردم عراق و بویژه جوانان را به سمت الحاد و بی دینی سوق دهند اگر مطالعه میدانی در دادگاه‌های خانواده عراقی و در شهرهای دینی داشته باشیم متوجه می شویم که قضیه طلاق ازفسادهای اخلاقی در خانواده‌ها سرچشمه می‌گیرد همچنین امروزه شاهد پخش فیلمها و سی دی های مبتذل در بازارهای عراق به طور رایگان هستیم.

فعالیت های فرهنگی سازمان دهی شده سفارت آمریکا در عراق برای جوانان

کارشناس عراقی در پایان گفت: سفارت آمریکا در راستای فعالیت های تبلیغی خود گروهی را تشکیل داده و جلسات دوره ای برگزار می‌کنند که افرادی که در این جلسات حضور دارند شامل استاد دانشگاه، استاد حوزه و مبلغ دین و جوان هایی که دارای تشکل هستند حضور دارند و سفارت از آنها حمایت مالی می‌کند و کارگاه هایی را تشکیل می‌دهند که چگونه بی‌دینی و فرهنگ غربی را ترویج کنند، متاسفانه برخی از مسوولیین عراقی هم از فعالیت چنین گروه هایی اطلاع دارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها