طرح اروپا برای مقابله با تامین مالی تروریسم

کد خبر: 489055

کمیسیون اروپا طرحی را برای مقابله با منابع تامین مالی گروه‌های تروریستی ارائه کرده است.

تسنیم: به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که دولت فرانسه تلاش‌های خود را برای سرکوب اقدامات تروریستی پس از حملات نوامبر در شهر پاریس تشدید کرده است، کمیسیون اروپا روز سه شنبه طرحی را برای مقابله با تامین مالی گروه های تروریستی ارائه کرده است.
کمیسیون اروپا جزییات این طرح را در نشست پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه ارائه کرده است.
فرانس تیمرمانس معاون کمیسیون اروپا با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: ما باید منابع مالی را که تروریست ها با استفاده از آن جنایت های هولناکی را مرتکب می شوند، قطع کنیم. با شناسایی و از بین بردن منابع مالی شبکه های تروریستی، می توانیم توانایی این گروه ها برای مسافرت، خرید اسلحه و تسلیحات انفجاری و توطئه برای انجام حملات را کاهش دهیم.
پیش نویس این طرح شامل اقداماتی است که تلاش ها برای رهگیری پول هایی که از طریق کشورهای مشکوک می آید، افزایش خواهد داد و درک بهتری نسبت به این مساله به وجود خواهد آورد که گروه های تروریستی چگونه از پول های مجازی مثل بیت کوین استفاده می کنند.
میشل ساپین وزیر دارایی فرانسه نیز گفت: من از این مساله راضی هستم که کمیسیون اروپا طرح اقدام کاملی را ارائه کرده که تقریبا به همه درخواست های مطرح شده از سوی کشورهای اروپایی، پاسخ می دهد.
دولت فرانسه ماه گذشته به شدت از تاخیر کمیسیون اروپا در ارائه این طرح انتقاد کرده بود. پس از حمله تروریستی به دفتر نشریه شارلی ابدو، فرانسه خواستار اتخاذ تدابیر شدیدتری برای مقابله با تروریسم شده است.
حملات تروریستی نوامبر در پاریس که موجب کشته شدن بیش از 130 نفر شد، به نگرانی ها در سراسر اروپا دامن زده است.
کمیسیون اروپا امیدوار است که بخش زیادی از این طرح تا پایان امسال اجرایی شود. این طرح قرار است در نشست هفته آینده وزرای دارایی اتحادیه اروپا ارائه شود.
پیر موسکویچی کمیسر امور اقتصادی اروپا نیز گفت: ما همچنان مصمم به تلاش برای مقابله با تروریسم هستیم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها