انگلیس کره شمالی را تهدید کرد

کد خبر: 490464

وزارت خارجه انگلیس و وزارت خارجه روسیه اقدام کره شمالی و پرتاب موشک دوربرد را محکوم کردند.

خبرگزاری فارس: دفتر وزارت خارجه انگلستان اقدام کره شمالی در پرتاب موشک دوربُرد را قویا محکوم کرد.
به نوشته «بی‌تی»، یک سخنگوی وزارت خارجه انگلستان گفت «ما قویا پرتاب موشک توسط کره شمالی را محکوم می‌کنیم. کره شمالی کاملا آگاه است که قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل، استفاده از فناوری موشک بالستیک را منع کرده است.»
وی ادامه داد «ما با متحدان و هم‌پیمانان خود همکاری می‌کنیم و این اطمینان را می‌دهیم که اگر کره شمالی به نقض این قطعنامه‌ها ادامه دهد، پاسخی سخت به آن می‌دهیم. ما از کانال‌های دیپلماتیک به کره شمالی تاکید داریم که چنین اقداماتی تنها این کشور را به انزوای بیشتر می‌کشاند.»
به نوشته «ان‌دی تی‌وی» وزارت خارجه روسیه نیز این اقدام کره شمالی را تخریب جدی علیه امنیت منطقه‌ای عنوان کرد.
وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفت «واضح است که چنین اقداماتی به دشوار شدن شرایط در شبه جزیره کره و شمال شرق آسیا می‌انجامد و آسیبی جدی به امنیت کشورهای منطقه بویژه خود کره شمالی، می‌زند.»
در ادامه وزارت خارجه روسیه گفت «ما فورا به رهبری کره شمالی پیشنهاد می‌کنیم که در این باره بیاندیشد که آیا قرار دادن خود در موضعی در جامعه جهانی به سود این کشور است یا نه.»
مقامات کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کردند که همسایه شمالی این کشور یک «موشک دور برد» شلیک کرده است. پیونگ یانگ هفته گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد یک موشک حامل ماهواره را به فضا پرتاب کند. بنا بر اعلام وزارت دفاع کره جنوبی، کره شمالی ساعتی قبل از پایگاه «دونگچانگری» واقع در شمال غرب این کشور، اقدام به پرتاب این موشک کرده است.
هیئت آمریکا در سازمان ملل گفته‌اند که شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به این اقدام پیونگ یانگ و به درخواست ژاپن و کره جنوبی، روز یکشنبه (امروز) جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها