مذاکرات صلح سوریه دردآور و طولانی خواهد بود

کد خبر: 492341

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نسبت به دور آتی مذاکرات صلح سوریه ابزار امیدواری کرد. وی گفت که این مذاکرات "دردآور و طولانی" خواهد بود اما ارزشش را دارد.

خبرگزاری ایسنا: استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در مصاحبه با پایگاه خبری "دویچه وله" گفت: این بهترین فرصت برای آزمودن اراده کسانی است که متعهد شده‌اند. در این مرحله هیچ پیروزی‌ نخواهیم داشت. موضوع این است که چگونه سوریه به ثبات برسد و دیگر نمی‌توان در جنگ پیروز شد.
یک روز پس از آنکه جان کری و سرگئی لاوروف، وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه برای کنار گذاشتن خصومت‌ها درخصوص سوریه و نیز گسترش ارسال کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان سوری توافق کردند، دی‌میستورا به دویچه وله گفت روزهای آتی، "حساس" است؛ روزهایی که قرار است آمریکا و روسیه ریاست گروه کاری ویژه مسوول اجرای تصمیمات را بر عهده داشته باشند.
فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه تاکید کرد: دور آتی مذاکرات صلح، صحبت درباره مذاکرات نخواهد بود. مردم سوریه حق دارند بدانند که زمانی که ما مذاکراتی را آغاز می‌کنیم، آنها چه زمانی مزایای آن را می‌بینند. مسکو نیز کمک می‌کند. آنها هم در این روند متعهد شده‌اند و بر دولت سوریه نفوذ دارند. مسکو همچنین بر روی برخی از بازیگران از جمله آمریکا و سایرین نفوذ دارد. من محتاطم؛ چرا که پس از پنج سال جنگ نمی‌توان محتاط نبود. این یک آزمون است اما یک آزمون مثبت.
دی‌میستورا گفت که مذاکرات شش‌ساعته میان عربستان، ایران، ترکیه، قطر، روسیه و آمریکا در روز پنج‌شنبه قطعا به من کمک می‌کند که برای از سرگیری روند صلح احساس آرامش کنم. مذاکرات دشوار است اما ارزش آن را دارد. ما چه جایگزینی داریم؟ به همان جایی برویم که قبلا بودیم؟ خیر.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها