پادشاه اردن: وارد جنگی جدید علیه تروریسم شده‌ایم

کد خبر: 492351

پادشاه اردن تاکید کرد، رسیدن به حل سیاسی برای بحران سوریه تنها کلید پیروزی در جنگ علیه تروریسم در این کشور است.

خبرگزاری ایسنا: به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، عبدالله دوم، پادشاه اردن در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ بر لزوم توقف کشتار در سوریه برای پیشبرد روند سیاسی بحران تأکید کرد؛ روندی که از "استقلال و وحدت این کشور محافظت کرده و به مردم سوریه امکان برخورداری از زندگی با عزت را بدهد."
وی گفت: رسیدن به حل سیاسی بحران سوریه کلید پیروزی در این جنگ است و به ما این امکان را خواهد داد که تلاش‌هایمان را بر تهدید جهانی تروریسم متمرکز کنیم.
پادشاه اردن خواهان در پیش گرفتن یک روش فراگیر برای از بین بردن داعش در سوریه و عراق و تمامی گروه‌های وابسته به داعش شد که به تقویت خود در آفریقا و آسیا پرداخته‌اند.
عبدالله دوم گفت: بحران پناهجویان سوری مسئله مهمی است که باید به آن توجه کرد چراکه بزرگترین فاجعه انسانی در عصر کنونی است. ما آثار این بحران را بر سواحل و مرزهای خود مشاهده کرده‌ایم. اردن بیشترین تأثیر را از این بحران می‌پذیرد.
وی ضمن تأکید بر اینکه مقابله با تروریسم در منطقه به نفع اروپاست، از جامعه جهانی خواست از حل بحران پناهجویان حمایت به عمل آورد.
پادشاه اردن در کنفرانس مونیخ گفت:‌ اکنون زمان آن فرا رسیده که اقدام بین المللی جدیدی برای مبارزه با داعش اتخاذ شود. ما باید تلاش‌های نظامی و امنیتی خود را در یک ائتلاف بین المللی به معنای کامل کلمه جمع کنیم. ما عملا وارد مرحله بعدی جنگ شده ایم و این یک جنگ جدید و پیچیده به خاطر آینده است. پیروزی یا شکست در این جنگ نظام ارزش‌های جهانی را مشخص خواهد کرد و ماهیت امنیت و اسلوب زندگی ما را برای دوره‌ای طولانی تعیین می‌کند.
وی افزود: منفعت استراتژیک اساسی برای همگان در پیروزی ائتلاف بین المللی در سوریه و عراق نهفته است. از بین بردن داعش در این دو کشور تکمیل تلاش‌ها را می‌طلبد. پیروزی در جنگ علیه داعش اقدامات زیادی می‌خواهد و ما نیاز به درک این مسئله داریم که داعش بخشی از تهدید جهانی است.
پادشاه اردن گفت: کشورهای شکست خورده و تنش و آشوب در مناطق درگیر و دودستگی‌های طایفه‌ای فضای مناسبی را برای گسترش وبای تروریسم به وجود می‌آورد.
وی بر حمایت از دولت عراق برای بازپس گیری مناطق اشغال شده این کشور از دست داعش و حمایت از تلاش‌ها برای آشتی ملی و اجازه ندادن به دودستگی‌های طایفه ای تأکید کرد.
پادشاه اردن در حاشیه نشست مونیخ با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق نیز دیدار و با وی درباره تحولات این کشور و تحولات منطقه گفتگو کرد.
وی بر حمایت کشور خود از تقویت امنیت و ثبات عراق تأکید کرد.
پادشاه اردن همچنین بر اهمیت حمایت از تلاش‌های صورت گرفته برای از بین بردن داعش تأکید کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها