73 نظامی و مزدور سعودی در جیزان به هلاکت رسیدند

کد خبر: 492425

یک فرمانده انصارالله یمن گفت: از چهارشنبه گذشته تاکنون رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی طی چند عملیات کمین، پیشروی نظامیان سعودی در جیزان به سمت استان حجه یمن را ناکام گذاشتند.

خبرگزاری فارس: یکی از فرماندهان جنبش انصار الله یمن در صنعا اظهار داشت: دستکم بیست نظامی سعودی روز پنجشنبه در تلاشی ناکام برای پیشروی به سوی جبل الدود در جیزان توسط رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کشته شدند.
این منبع نظامی تاکید کرد: در تلاش نظامیان سعودی برای پیشروی به سوی جبل الدود که با پشتیبانی نیروی هوایی این کشور همراه بود، 20 نظامی سعودی به هلاکت رسیده و 9 خودروی زرهی، 2 دستگاه تانک و تجهیزات دیگر نظامی سعودی‌ها منهدم شد.
وی افزود: همزمان با این عملیات، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عملیات کمینی موفق علیه دو نفر بر نظامیان سعودی به سوی جبل الدود شانزده نظامی دیگر سعودی و یک افسر سعودی کشته و شماری دیگر زخمی شدند.
در عملیاتی دیگر شش نظامی سعودی روز پنجشنبه بر اثر انهدام یک خودروی زرهی سعودی بر اثر انفجار یک بمب دستی در صحرای میدی به هلاکت رسیدند.
ارتش و کمیته‌های مردمی چهارشنبه گذشته نیز در عملیات کمینی موفق علیه یک کاروانی از مزدوران سعودی و فرماندهان آنها در جیزان سی و شش تن از آنها را به هلاکت رسانده و ما بقی را فراری دادند، کما اینکه یک خودروی هم منهدم و تجهیزات نظامی زیادی از آنها به غنیمت گرفته شد.
ارتش و کمیته‌های مردمی ظرف 24 ساعت گذشته در چهار نوبت تلاش مزدوران سعودی برای پیشروی به سوی ساحل میدی را ناکام گذاشتند که در جریان آن ده‌ها تن از نظامیان و افسران سعودی و مزدوران آن به هلاکت رسیدند.
بر اساس اخباری موثق شش تن از فرماندهان نظامی مزدوران سعودی که کار آماده سازی و طراحی نقشه پیشروی عناصر خود را برعهده داشتند در این عملیات زخمی شدند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها