داوود اوغلو: روسیه در حال پاکسازی نژادی در سوریه است

کد خبر: 493629

نخست‌وزیر ترکیه بار دیگر با حق به جانب نشان دادن خود، روسیه را به پاکسازی نژادی در شمال سوریه متهم کرد.

خبرگزاری فارس: «احمد داوود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه طی نشست دوره‌ای نمایندگان حزب عدالت و توسعه در آنکارا تاکید کرد: کسی که می‌خواهد بذر فتنه را میان ملت ترکیه بکارد، موفق نخواهد شد و تمام بازی‌ها علیه ترکیه به شکست منتهی خواهد شد.
نخست‌وزیر ترکیه اشاره کرد: در تعطیلات آخر هفته، هر بار من به یک شهر ترکی سفر خواهم کرد و با شهروندانش دیدار و گفت‌وگو خواهم کرد و با آنها غذا خواهم خورد و از مطالبات آنها اطلاع خواهم یافت. ما با هر انسانی همانند خود رفتار می‌کنیم و هیچ فرقی میان نژادهای مختلف، دین، رنگ و ظاهر قائل نیستیم.
وی درباره روابط آنکارا با قطر گفت: ترکیه با قطر و شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر آن روابط خوب و مستحکمی دارد.
داوود اوغلو سپس ادعا کرد: جنگنده‌های روسیه مدارس، مساجد و بیمارستانها را در شهرها و روستاهای حلب هدف قرار می‌دهند. من این سوال را از روسها می‌پرسم؟ از جان سوریه چه می‌خواهید؟ زمانی خبر بمباران یک بیمارستان و مدرسه در حلب را شنیدم از خداوند خواستم که از این ظالمان و حامیان آنها انتقام بگیرد. ما تنها از حلب و مردمش دفاع نمی‌کنیم بلکه از تمامی مظلومان جهان حمایت می‌کنیم.اگر جهان بخواهد که در قبال این جنایات سکوت کند، ما چنین کاری نخواهیم کرد.
داوود اوغلو افزود: روسیه از بمب‌های قدیمی برای بمباران شهرها و شهروندان سوریه استفاده می‌کند تا مانع هدر رفتن این بمب‌ها در کشورش شود.روسیه و حامیانش در شمال سوریه با استفاده از بمب‌های شیمیایی مرتکب جنایت پاکسازی نژادی شده‌اند.
وی تاکید کرد: نظام اسد نتوانست جلوی ملت خود را بگیرد برای همین به سوی حزب‌الله و ایران و شبه‌نظامیان از سراسر جهان، دست کمک دراز کرد و زمانی که باز شکست خورد، از روسیه کمک گرفت. اما حلب قهرمان بر این ارتش‌های وحشی پیروز خواهد شد زیرا پیروزی همراه مومنان است.
داوود اوغلو افزود: ما حزب تروریستی «PYD» را بر اساس اصول درگیری هدف قرار دادیم و به مقابله با این حزب ادامه خواهیم داد و با همین قدرت نیز با هرکسی که بخواهد به ترکیه و امنیت مرزهای آن تجاوز کند، پاسخ خواهیم داد. «آنگلا مرکل» با پیشنهاد منطقه امن که از شهروندان سوری حمایت کند، موافقت کرد اگر جهان نیز این پیشنهاد ترکیه را درک می کرد و یک منطقه امن در سوریه ایجاد می‌شد، می‌توانستیم مانع مرگ شمار زیادی از برادران سوری خود شویم.
نخست‌وزیر ترکیه اظهار داشت: ما با هرتجاوزی به «إعزاز» مقابله و با هرکسی که با نیروهای روسی و نظام اسد همکاری کند، برخورد خواهیم کرد. جمهوری ترکیه توانایی آن را دارد که به هرکسی که به امنیت ترکیه تجاوز کند، پاسخ دهد. ترکیه این حق را دارد که با تروریسم مبارزه و از اراضی، شهروندانش و آوارگانی که در حکم مهمان هستند، دفاع کند. ما زمانی که حزب PYD را در إعزاز هدف قرار دادیم برادران ما در این شهرک، از ما قدردانی کردند.
وی تاکید کرد که PYD و سازمان YPG تروریست و مزدور نظام اسد هستند که روسیه در حال استفاده از آنهاست. ما مقابل هر کسی که به دنیال تجزیه سوریه است می‌ایستیم و نمی‌گذاریم سایکس پیکویی جدید متولد شد. طرف روسی از ترکیه در شورای امنیت شکایت کرده و این بیانگر وقاحت تمام است. اگر روسیه عضو دایمی شورای امنیت است ما عضو دایمی شورای انسانیتیم. برخی از رسانه‌ها چشمهای خود را بر روی بمبارانهای روسیه بسته‌اند و فقط بر روی واکنش‌های ترکیه در قبال تجاوز به مرزهایش متمرکز شده‌اند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها