قربانی شدن ۱۵غیرنظامی درحمله ائتلاف به شمال سوریه

کد خبر: 493795

حمله هوایی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا به شمال شرقی سوریه دست کم ۱۵ کشته و ۲۰ زخمی برجای گذاشت.

خبرگزاری مهر: به نقل از روسیا الیوم، در پی حمله هوایی به منطقه «الشدادی» در استان حسکه در شمال شرقی سوریه توسط ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا، دست کم ۱۵ غیرنظامی کشته شدند.
فعالان سوری اعلام کردند که در حمله هوایی جنگنده های ائتلاف بین المللی به منطقه الشدادی دستکم ۱۵ غیرنظامی کشته و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند و تعداد قربانیان این حمله رو به افزایش است. لازم به ذکر است که گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ بر منطقه الشدادی سیطره یافته است.
خبر دیگر اینکه شبکه المنار گزارش داد در حمله هواپیماهای ارتش سوریه به یک گروه از خودروهای داعش در روستای «الجنینه» در شمال دیرالزور سوریه ۱۲ خودروی این گروه تروریستی منهدم گردید.
ارتش سوریه همچنین تلاش گروهی از افراد مسلح داعش را که سعی داشتند از سمت مزارع المربعیه به سمت فرودگاه نظامی دیرالزور نفوذ کنند، ناکام گذاشت. ارتش سوریه در پی درگیری با تروریست های مسلح بر بلندی های «الکسارات» در القلمون شرقی نیز تسلط یافت.
همچنین وزارت کشور سوریه اعلام کرد که عوامل حمله تروریستی در نزدیکی باشگاه افسران پلیس در منطقه «مساکن برزه» دمشق را که سه شنبه هفته گذشته با استفاده از یک خودروی بمب گذاری شده به وقوع پیوست، دستگیر کرده است. وزارت کشور سوریه اعلام کرد که بزودی اعترافات عوامل این حمله تروریستی را منتشر خواهد کرد.
در عین حال جنگنده های روسی نیز سلسله حملات هوایی را به مواضع و مقرات تروریست های مسلح در حومه شمالی حمص و حومه حماه انجام دادند.
از سوی دیگر دفتر کمک های انسانی سازمان ملل اعلام کرد که دولت سوریه با ورود کمک های انسانی به هفت منطقه تحت محاصره در سوریه موافقت کرده است. سخنگوی دفتر کمک های انسانی سازمان ملل متحد در پی سفر «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه به دمشق، از موافقت دولت سوریه با ورود کمک های انسانی به هفت منطقه تحت محاصره در این کشور خبر داد.
در همین راستا «دی میستورا» اعلام کرد که کاروان کمک های انسانی روز چهارشنبه به سمت مناطق تحت محاصره در سوریه حرکت خواهد کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها