وضعیت فوق العاده در فرانسه تمدید می‌شود

کد خبر: 493861

پارلمان فرانسه با طرح تمدید حالت فوق العاده در این کشور به مدت ۳ ماه دیگر موافقت کرده است.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از خبرگزاری فرانسه، پارلمان فرانسه به طرحی رای مثبت داده است که بر اساس آن وضعیت فوق العاده در این کشور که پس از حملات تروریستی 13 نوامبر اعمال شده، 3 ماه دیگر یعنی تا 26 می 2016 ( 6 خردادماه 1395 ) تمدید خواهد شد.
نمایندگان فرانسوی با 212 رای موافق در برابر 31 رای مخالف و 3 رای ممتنع با تمدید وضعیت فوق العاده به مدت 3 ماه موافقت کرده اند. پیش از این سنای فرانسه نیز به این طرح رای مثبت داده بود.
برنارد کازنیو وزیر کشور فرانسه در سخنانی تاکید کرد: تهدید تروریستی هرگز بالاتر نبوده است و خطر قریب الوقوع هنوز از بین نرفته است.
اعلام وضعیت فوق العاده در فرانسه به نیروهای امنیتی اختیارات بیشتری را برای مقابله با مظنونان تروریستی خواهد داد. از نوامبر تاکنون بیش از 3340 عملیات تفتیش و جستجوی خانه در فرانسه انجام شده و 578 قبضه سلاح توقیف شده است. بیش از 340 نفر نیز بازداشت و 285 نفر نیز در بازداشت خانگی قرار گرفته اند.
کازنیو تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون، 40 نفر مطنون به فعالیت در شبکه های تروریستی بازداشت شده اند.
قانون مربوط به وضعیت فوق العاده در فرانسه مربوط به سال 1955 میلادی است و نوامبر گذشته اصلاحاتی در آن صورت گرفته و به پلیس قدرت و اختیارات بیشتری داده تا در انجام عملیات های جستجو و ممانعت از تجمعات گروهی و بازداشت خانگی افراد مظنون از این اختیارات استفاده کند.
وضعیت فوق العاده در فرانسه ، 26 فوریه یعنی جمعه هفته آینده، منقضی خواهد شد.
اتحادیه حقوق بشر فرانسه اعلام کرد که از دادگاه عالی این کشور خواسته است تا حالت فوق العاده را پایان دهد چرا که ادامه این وضعیت دیگر توجیهی ندارد و به ضرر آزادی‌های مدنی شهروندان فرانسوی است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها