استخدام نیرو برای داعش در اسپانیا و مراکش

کد خبر: 495948

پلیس اسپانیا از بازداشت چهار نفر به ظن اقدام به جذب و استخدام نیرو برای گروه تروریستی داعش در مناطق مرزی اسپانیا و مراکش خبر داد.

خبرگزاری فارس: پلیس اسپانیا از بازداشت چهار مظنون به استخدام و جذب نیرو برای گروه تروریستی داعش در مناطق مرزی سیوتا و نادور واقع در مرز اسپانیا و مراکش توسط نیروهای پلیس دو کشور خبر داد.
بنابه گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس اسپانیا اعلام کرد: نیروهای پلیس سرویس‌های اطلاعاتی اسپانیا و مراکش طی عملیاتی ضدتروریستی چهار نفر را بازداشت کردند که سه نفر آنها اسپانیایی و یک نفر مراکشی است. این چهار نفر مظنون به تشکیل سلول استخدام نیرو، القاء عقیده و افراط‌گرایی هستند و مأموریت آنها جذب و استخدام نیرو و اعزام آنها به صفوف تروریست‌های داعش و جستجوی افراد آماده برای انجام اقدامات تروریستی در اسپانیا و مراکش به نیابت از داعش بوده است.
اسپانیا از ماه ژوئن گذشته در سطح 4 (از مجموع 5 سطح) هشدارهای امنیتی و ضدتروریستی قرار دارد و طی سال جاری 90 نفر را در ارتباط با پرونده‌هایی از این دست بازداشت کرده است که این رقم دو برابر رقم ثبت شده در سال گذشته است.
طبق اعلام وزارت کشور اسپانیا، تاکنون 139 اسپانیایی برای مشارکت در جنگ‌های جاری در سوریه و عراق به این کشورها سفر کرده‌اند که از این میان تنها 25 نفر به کشور بازگشته‌اند.
این در حالیست که شمار فرانسویانی که پس از مشارکت در جنگ‌های جاری در این کشورها به فرانسه بازگشته‌اند، از 250 نفر تجاوز می‌کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها