دیدار پاپ با رییس جمهور آرژانتین در واتیکان

کد خبر: 496942

رهبر کاتولیک‌های جهان با رییس جمهوری جدید آرژانتین در واتیکان دیدار کرد.

خبرگزاری ایسنا: خبرگزاری فرانسه گزارش داد، دیدار پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان و مائوریسیو ماکری، رییس جمهوری آرژانتین گامی نوین در روابط میان واتیکان و دولت بوئنوس آیرس است.
رییس جمهوری آرژانتین در این باره به خبرنگاران گفت:‌ من و پاپ درباره مسائل مختلف از جمله مشکلات مربوط به فقر و قاچاق مواد مخدر صحبت کردیم.
در بیانیه منتشر شده از سوی واتیکان نیز آمده است که دو طرف درباره پاره‌ای از مسائل شامل حقوق بشر،‌ صلح و عدالت اجتماعی به صحبت پرداخته و درباره همکاری کلیسا با جامعه آرژانتین به ویژه نسل جوان گفت و گو کردند.
پاپ فرانسیس، کاردینال سابق بوئنوس آیرس بوده و از قدیم الایام ماکری را می شناخت؛ زمانی که وی شهردار بوینس آیرس در سال‌های 2007 تا 2015 بود و پس از آنکه پاپ تمایلات چپ گرایانه پیدا کرد، روابط این دو به دلیل میانه‌رو بودن ماکری به سردی گروید.
رییس جمهوری آرژانتین در پاسخ به احتمال سفر پاپ به آرژانتین گفت: انتظار نمی‌رود که پاپ در سال جاری میلادی به محل تولد خودش بیاید اما به زودی این امر صورت می‌گیرد.
وی همچنین احتمالا امروز و پیش از عزیمت به آرژانتین با سرجیو ماتارلا، رییس جمهوری ایتالیا و متیو رنتزی، نخست وزیر این کشور دیدار می‌کند.
ماکری که از دسامبر سال گذشته میلادی ریاست جمهوری آرژانتین را برعهده دارد اولویت کاری خود را ایجاد روابط مستحکم با قدرت‌های خارجی و سرمایه گذاران قرار داده است.
وی در مصاحبه اخیر خود گفته بود که به دنبال برقراری مجدد روابط با کشورهای جهان پس از چندین سال تنش است.
باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا نیز قرار است در مارس سال جاری میلادی به آرژانتین برود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها