کوربین: با برنامه‌ریزی برای جنگ نمی‌توان به صلح دست یافت

کد خبر: 496944

رهبر حزب کارگر انگلیس در جمع ده‌ها هزار انگلیسی که در اعتراض به برنامه نوسازی سلاح‌های هسته‌ای این کشور در خیابان‌های لندن تظاهرات برگزار کرده بودند گفت که با برنامه‌ریزی برای جنگ، سرقت منابع و بی‌احترامی به حقوق انسانی به صلح دست یافت.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از نشریه تلگراف، هزاران انگلیسی در مخالفت با طرح چند‌ ده میلیارد پوندی به‌‌روزرسانی سیستم‌های سلاح‌های هسته‌ای این کشور موسوم به ترایدنت در خیابان‌های لندن تظاهرات کردند.
تظاهرکنندگان ضدهسته‌ای که از سرتاسر انگلیس به لندن آمده بودند با در دست داشتن پلاکاردها و پارچه‌نوشته‌هایی درمرکز پایتخت این کشور جمع شده و شعارهای خود را سر دادند.
نیکولا استورجن، رهبر حزب ملی‌گرای اسکاتلند، لین وود، رهبر حزب پلید کیمرو (حزب ملی منطقه ولز) نیز همراه با این جمعیت که به گفته سازمان‌دهندگان آن ده‌ها هزار نفر بوده‌اند در تظاهرات شرکت کردند. سازمان‌دهندگان امیدوارند که این حرکت اعتراضی بتواند پیامی قوی را در مخالفت با به‌روز‌ رسانی سیستم‌های سلاح‌های هسته‌ای این کشور ارسال کند.
وزارت دفاع انگلیس برآورد می‌کند که هزینه خرید زیردریایی‌های جدید هسته‌ای طی 20 سال آینده حدود 31 میلیارد پوند هزینه دربر داشته باشد. همچنین حدود 10 میلیارد پوند دیگر نیز باید برای افزایش غیرقابل‌انتظار مخارج آن در نظر گرفته شود.
جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر نیز که در اواخر این راهپمیایی اعتراضی به جمع معترضان پیوست، در سخنرانی خود گفت: اگر جنگ هسته‌ای در بگیرد، تخریب گسترده جمعی برای هر دو طرف ماجرا در پی خواهد داشت. هرکسی که از این سلاح‌ها استفاده کند باید درباره تأثیرات انسانی آن بر مردم سرتاسر کره زمین فکر کند.
رهبر حزب کارگر افزود: ما در جهانی زندگی می‌کنیم که خیلی از چیزها ممکن است. جایی که صلح در بسیاری از جاها ممکن است. شما با برنامه‌ریزی برای جنگ، سرقت منابع و عدم احترام به حقوق انسانی یکدیگر نمی‌توانید به صلح دستیابید. تظاهرات امروز ابراز عقیده و دیدگاه بسیاری از مردم است. من اینجا هستم زیرا به یک انگلیس فارغ از سلاح هسته‌ای و آینده‌ای بدون سلاح هسته‌ای باور دارم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها