شکست دولت ائتلافی ایرلند در انتخابات پارلمانی

کد خبر: 497035

در حالی که ایرلند منتظر اعلام نتایج نهایی انتخابات سراسری تا پایان امروز یکشنبه است، نتایج اولیه نشان می‌دهد که دولت ائتلافی به رهبری اندا کنی قدرت را از دست داده و این کشور فعلا با بن بست سیاسی روبرو شده است.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از خبرگزاری فرانسه، نتایج اولیه انتخابات روز جمعه ایرلند نشان می‌دهد که دولت ائتلافی «اندا کنی» نخست وزیر قدرت را از دست داده ولی هنوز هیچ جایگزینی برای اداره ایرلند وجود ندارد و این کشور در شرایط کنونی با بن بست روبرو است.
نتایج اولیه انتخابات ایرلند حاکی است که حزب فاین گائل به رهبری اندا کنی و حزب کارگر ائتلاف کننده اصلی آن دیگر اکثریت پارلمان را در اختیار ندارند و به نظر می رسد تشکیل دولت جدید ایرلند نیازمند هفته ها مذاکره خواهد بود.
اندا کنی در سخنانی پس از انتشار نتایج اولیه انتخابات ایرلند ضمن ابراز ناامیدی از شکست حزب فاین گائل، گفت: بی شک دولت فاین گائل و کارگر دیگر نمی توانند به قدرت بازگردند و باید منتظر شمارش همه آرا در سراسر کشور باشیم تا ببینیم چه گزینه هایی در پیش رو خواهیم داشت.
مردم معترض ایرلند نیز در روندی مشابه انتخابات یونان، اسپانیا و پرتغال ، به سیاستمداران مستقل، احزاب کوچکتر و گروه های مخالف سیاست های ریاضتی رای داده اند.
نتایج اولیه انتخابات همچنین نشان می دهد که حزب فاین گائل همچنان بزرگترین حزب در پارلمان خواهد بود ولی جدی ترین رقیب این حزب یعنی "فیانا فیل" اکنون رشد قابل ملاحظه ای در کرسی های پارلمانی نسبت به انتخابات 2011 میلادی داشته است.
مایکل مارتین رهبر این حزب نیز تاکید کرد: ما متعهد هستیم تا همه تلاش خود را برای کشور انجام دهیم و تضمین دهیم که کشور دولت خوبی را خواهد داشت. ولی تشکیل دولت زمان خواهد برد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها