مرکل: اروپا نمی تواند یونان را تنها بگذارد

کد خبر: 497375

صدر اعظم آلمان با انتقاد از اعمال محدودیت های امنیتی در برخی ازمرزهای اتحادیه اروپا هشدار داد که این مسئله می تواند یونان را به عنوان اولین مقصد مهاجرین با بحران مواجه کند.

خبرگزاری مهر: به نقل از فرانس پرس، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در مصاحبه با تلویزیون «ای آر دی» این کشور با انتقاد از تصمیم اتریش و برخی دیگر از کشورهای حوزه بالکان برای تعیین سقف پذیرش پناهجو و اعمال محدودیت های مرزی، هشدار داد که اتحادیه اروپا نمی تواند اجازه دهد کشوری مثل یونان که تازه بحران بدهی ها را پشت سر گذاشته این بار در هرج و مرج ناشی از بستن مرزهای اروپا به روی مهاجرین غرق شود.
یونان اصلی ترین دروازه ورود مهاجرینی است که قصد دارند با عبور از ترکیه خود را به کشورهای اروپایی برسانند و چنانچه برخی از کشورهای حوزه بالکان به تشدید تدابیر مرزی خود ادامه دهند، دولت آتن به دلیل سیل مهاجرانی که پشت مرزهای آن به دام می افتند، با بحران مواجه خواهد شد.
مرکل همچنین از تصمیم خود برای گشودن درهای آلمان به روی پناهجویان علیرغم کاهش محبوبیتی که این اقدام برای وی به ارمغان آورد، دفاع کرد.
در سال میلادی گذشته (۲۰۱۵) بیش از یک میلیون پناهجو وارد آلمان شدند که این امر اعتراض هایی را از سوی احزاب راست افراطی و حتی حامیان خود مرکل به دنبال داشت.
با این حال، صدر اعظم آلمان با رد اعمال محدودیت در پذیرش مهاجرین تاکید کرد که وی هیچ «پلان بی» یا طرح جایگزینی نداشته و مسیر تصمیم گیری خود را تغییر نخواهد داد.
این در حالیست که مردم سه ایالت آلمان در هفته های پیش رو برای شرکت در انتخابات حزبی پای صندوق های رای می روند و همین می تواند آزمون بزرگی برای مرکل باشد.
اتحادیه اروپا و ترکیه قرار است برای چاره اندیشی در خصوص بحران مهاجرت در هفتم ماه میلادی آینده (مارس) جلسه ای مهم تشکیل دهند و برگزاری یک نشست فوق العاده دیگر تا اواخر ماه مارس نیز در دستور کار اتحادیه اروپا است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها