آتش‌بس بهانه‌ای برای تغییر حکومت بشاراسد است

کد خبر: 497737

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آتش‌بس در سوریه بهانه‌ای برای تغییر حکومت بشاراسد است ولی تصمیم‌گیری برای آینده سوریه تنها با اراده مردم امکانپذیر است.

خبرگزاری تسنیم: علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تشخیص مصلحت نظام در حاشیه همایش جمهوری اسلامی ایران فرصت‌ها و تهدیدهای فرهنگی افراط‌گرایی که صبح امروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در خصوص مذاکرات صلح سوریه اظهار داشت: آمریکایی‌ها قصد خیر برای اینکه از آتش‌بس سوریه طرفداری می‌کنند، ندارند.
وی ادامه داد: آمریکایی‌ها به دنبال تغییر حکومت سوریه هستند و آتش‌بس در سوریه بهانه‌ای برای تغییر حکومت بشاراسد است که در تاریخ بین‌الملل تصویب چنین قطعنامه‌ای سابقه ندارد.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تصمیم‌گیری برای آینده سوریه تنها با اراده مردم سوریه امکانپذیر است نه با تصمیم سازمان ملل و حکومت‌های دیگر.
ولایتی با اشاره به نقش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ترویج فرهنگ اسلام در جهان افزود: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وظیفه سنگینی را در مورد تدوین و ترویج صحیح اسلام در سراسر عالم برعهده دارد و در طی سالهایی که می‌گذرد، خدمات بسیار ارزشمندی را انجام داده است.
وی تاکید کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات فرهنگی که مسلمانان با آن مواجه هستند، انحراف در فرهنگ اسلامی توسط وهابیون و تکفیری‌هاست که به غلط اسلام را یک اسلام تکفیری و افراطی معرفی می‌کنند و در حقیقت یک چهره مشوش از اسلام در دنیا تصویر می‌کند و این اقدام نیز با پشتیبانی غربی‌ها برای مخدوش کردن چهره اسلام ترتیب داده شده است.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تشخیص مجمع مصلحت نظام خاطرنشان کرد: غربی‌ها و آمریکا در افغانستان با تاسیس القاعده و در عراق و شام با تاسیس داعش و امثال آن سعی کردند از اسلام چهره‌ای افراطی جلوه دهند؛ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وظیفه دارد که انحراف این فرهنگ‌ها و روش‌های افراطی و مظاهر انحرفی را به مردم نشان دهند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها