حزب نئونازی وارد پارلمان اسلوواکی شد

کد خبر: 499516

حزبی با گرایش‌های افراطی برای نخستین بار توانست با به دست آوردن ۸ درصد آرا، ۱۴ کرسی پارلمان اسلوواکی را به خود اختصاص دهد.

خبرگزاری فارس: نتیجه نهایی انتخابات پارلمانی روز شنبه در اسلوواکی حاکی از این است که برای نخستین‌بار حزبی با گرایش‌های نئونازی در این انتخابات پیروز شد.
بنابر گزارش «جروزالم‌پست»، حزب «اسلوواکی‌ما» با به دست آوردن 8 درصد آرا موفق شد 3 برابر بیشتر از آنچه انتظار می‌رفت رای کسب کند و در نهایت 14 کرسی پارلمان را به خود اختصاص دهد.پارلمان اسلوواکی و شورای ملی این کشور دارای 150 عضو است.
«میروسلاو لایکاک» وزیر خارجه این کشور گفت: «ما پارلمانی فاشیستی انتخاب کردیم.»منظور وی از این سخن، موضع‌گیری «مارتین کوتلبا»‌ رئیس حزب پیروز درباره سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به عنوان سازمانی جنایتکار بود.وی همچنین علیه آمریکا و سیاست‌های مهاجرت اتحادیه اروپا صحبت کرده بود.
در این انتخابات حزب سوسیال دموکرات توانست 28.3 درصد آرا را کسب کند و به این ترتیب با کسب 49 کرسی پارلمان در انتخابات پیروز شود. این حزب برای تشکیل دولت نیازمند تشکیل ائتلاف است.
در انتخابات گذشته این حزب 44.4 درصد آرا را به دست آورد و 83 کرسی را به خود اختصاص داد که در نتیجه بدون تشکیل ائتلاف موفق به تشکیل دولت شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها