انتقاد مرکل از تصمیمات یکجانبه اتریش

کد خبر: 500313

صدر اعظم آلمان انتقاد شدیدی به تصمیمات یکجانبه اتریش در بحران پناهندگان و اعمال محدودیت از طرف این کشور در پذیرش پناهجویان وارد کرد.

خبرگزاری تسنیم: آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان تصریح کرد که تلاش برای توافق بر سر پناهندگان سوری با ترکیه می تواند به توافق بر سر پناهندگان از دیگر کشورها از جمله عراق هم گسترش یابد.
وی که روز گذشته در گفتگو با شبکه SWR سخن می گفت همچنین تاکید کرد که برای ترکیه موضوع سوریه طبیعتا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نقطه اصلی توافق انجام گرفته در آینده با ترکیه باید این باشد که دولت آنکارا همه مهاجرانی که از خاک این کشور به اتحادیه اروپا سفر کرده اند از جمله پناهندگان سوری را برگرداند. در مقابل باید بسیاری از سوری ها از اردوگاه های پناهندگان این کشور توسط اتحادیه اروپا قبول مسئولیت شوند.
صدر اعظم آلمان همچنین این مسئله را که ترکیه در مذاکرات با اتحادیه اروپا دست بالا دارد را رد کرده و گفت: بیشتر مسئله ایجاد تعادل بین منافع مطرح است. ترکیه در هر صورت نامزد عضویت در اتحادیه اروپا است. همچنین درباره موضوعات انتقادی مانند آزادی مطبوعات آشکارا سخن گفته می شود.
مرکل همچنین انتقاد شدیدی به محدودیت های اعمال شده از طرف اتریش علیه پناهندگان وارد کرده و گفت: من از این بابت قدر دادن اتریش نیستم و این را مایه سرور نمی دانم که تصمیمت یکجانبه گرفته شود.
صدر اعظم اتریش در مقابل چندین بار از آلمان درخواست کرده است که بالاخره یک محدودیت برای پذیرش پناهندگان اعمال کند.
صدر اعظم آلمان پیشرفت های کنونی در اتحادیه اروپا برای حل این مسئله را نسبتا خوب ارزیابی کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها