آماده باش پلیس اسرائیل

کد خبر: 500314

در جریان سه عملیات مقاومتی که روز سه شنبه در شهرهای قدس، تل‌آویو و یافا به وقوع پیوست، دو شهروند فلسطینی به کشته شدند و در مقابل، یک افسر و یک شهرک نشین صهیونیست به هلاکت رسیده و دست کم 17 نفر دیگر هم زخمی شدند.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از شبکه المیادین، در عملیاتی که یک جوان فلسطینی عصر روز سه شنبه در بندر یافا واقع در شمال فلسطین اشغالی اجرا کرد، 14 صهیونیست زخمی شدند.
در این عملیات، فرد شهادت طلب بیش از یک ربع چند شهرک نشین صهیونیست را تحت تعقیب قرار داده بود و پس از اجرای عملیات ضد صهیونیستی اول در نزدیکی باب الساحه و منطقه میناء، هر کسی را سر راهش می‌دید، هدف قرار می‌داد و در نهایت توانست 14 شهرک نشین صهیونیست را زخمی کند که حال چند نفر از آنها خطرناک گزارش شده است.
شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در این عملیات که یک فلسطینی اهل روستای حجه در منطقه قلقیلیه با استفاده از سلاح سرد (چاقو) انجام داد 14 صهیونیست زخمی شدند و مجری عملیات توانست از محل حادثه متواری شود و در حال حاضر نظامیان صهیونیست در جستجوی وی هستند.
از سوی دیگر، یک جوان فلسطینی عصر روز سه شنبه در جریان اجرای عملیات مقاومتی در شهرک "بتاح تکفا" در نزدیکی تل‌آویو که منجر به زخمی شدن یک صهیونیست شد، به شهادت رسید.
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که در جریان این عملیات جوان فلسطینی یک صهیونیست را هدف چندین ضربه چاقو قرار داد و او را از ناحیه گردن زخمی کرد، اما خود نیز به ضرب گلوله عناصر پلیس صهیونیستی به شهادت رسید.
در عملیات مقاومتی دیگری هم که در خیابان صلاح الدین قدس اشغالی به وقوع پیوست، یک مبارز فلسطینی یک افسر صهیونیستی را به ضرب گلوله به هلاکت رساند و یک نظامی دیگر را هم زخمی کرد.
پلیس رژیم اشغالگر قدس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یک افسر صهیونیستی با درجه نظامی "استوار یکم" در این عملیات کشته و یک نظامی دیگر هم به شدت زخمی شد. نظامیان صهیونیستی با تیراندازی به سمت این مبارز فلسطینی وی را به شهادت رساندند.
در این عملیات، یک جوان فلسطینی سوار بر موتور سیکلت به سمت گروهی از نظامیان صهیونیستی در خیابان صلاح الدین قدس اشغالی تیراندازی کرد که باعث زخمی شدن شدید دو نفر از آنها شد و یکی از آنها به خاطر شدت جراحات به هلاکت رسید. مجری عملیات توانست از محل حادثه متواری شود، اما عناصر پلیس صهیونیستی با تعقیب و تیراندازی به سمت وی باعث زخمی شدن و در نهایت شهادت وی شدند.
چند ساعت قبل از این عملیات‌های مقاومتی، یک بانوی فلسطینی اهل قدس به نام "فدوی ابو طیر" در نزدیکی دروازه باب الحدید در اطراف مسجد الاقصی به شهادت رسید بود. این بانوی 50 ساله فلسطینی اهل شهرک طوبا در جنوب قدس اشغالی قبل از ظهر سه شنبه به بهانه تلاش برای اجرای عملیات مقاومتی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.
از آغاز انتفاضه قدس در اوایل ماه اکتبر گذشته 140 فلسطینی شهید شده و در مقابل 35 نفر به هلاکت رسیده‌اند.
سراسر سرزمین‌های اشغالی امنیتی شد
در پی عملیات در قدس، بتاح تکفا، و یافا پلیس اسرائیل شب گذشته در سراسر سرزمین‌های اشغالی به حالت آماده باشد درآمد و نیروهای زیادی را در خیابان‌های شهرهای اسرائیل مستقر کرد.
روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع اسرائیلی نوشت که احتمالا بین این عملیات‌ها و سفر جو بایدن، معاون اوباما به اسرائیل ارتباطی است.
پلیس اسرائیل همچنین خواستار بالاترین سطح هوشیاری شده و از شهروندان خواسته هر گونه مورد مشکوک را گزارش کنند.
نشست امنیتی فوق‌العاده کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات‌های مقاومتی سه شنبه که منجر به هلاکت دو صهیونیست و زخمی شدن دست کم 14 نفر دیگر شد، نشست امنیتی فوق‌العاده‌ای با حضور وزرای دولت خود تشکیل داد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از پایگاه صهیونیستی "0404"، علاوه بر بنیامین نتانیاهو، موشه یعالون وزیر جنگ، گلعاد اردان وزیر امنیت داخلی، رونی شیخ رئیس پلیس و نمایندگان ارتش و سازمان اطلاعاتی شاباک هم در این نشست مشارکت داشتند.
نتانیاهو پس از این نشست فوق‌العاده امنیتی تصمیم به لغو مجوزهای کار و فعالیت کارگران فلسطینی در فلسطین اشغالی، بسته شدن تمامی گذرگاه‌های موجود میان کرانه باختری و مناطق واقع در پشت دیوار امنیتی حائل، تعطیلی رسانه‌هایی که سعی در تحریک فلسطینیان به انجام عملیات‌های مقاومتی را دارند و نیز تشدید مجازات‌ها علیه افرادی گرفت که مدعی است افرادی را به صورت غیرقانونی وارد فلسطین اشغالی می‌کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها