آمادگی حریری برای دیدار با نصرالله

کد خبر: 501817

رئیس پارلمان لبنان با تشریح دلایل خصومت‌ورزی آل‌سعود و متحدانش با جنبش حزب‌الله از آمادگی سعد الحریری از سیاستمداران وابسته به ریاض برای دیدار با سید حسن نصرالله خبر داد و از آن به‌عنوان یک نکته مثبت یاد کرد.

خبرگزاری تسنیم: نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در گفت‌وگو با یک رسانه لبنانی به دلایل خصومت‌ورزی و کینه‌توزی رژیم‌های مرتجع عربی به‌سرکردگی آل سعود علیه حزب‌الله اشاره کرد و گفت: حزب‌الله یا به این خاطر که همپیمان ایران است یا به‌دلیل این‌که دشمن اسرائیل است، در معرض این هجمه قرار گرفته است، من حسن نیت دارم و تصورم این است که علت این هجمه به تفسیر اول (همپیمانی حزب‌الله با ایران) برمی‌گردد که در این حالت باید پرسید: اگر برخی از اعراب با ایران مشکل دارند، چرا به عنوان اصلی نمی‌پردازند و مستقیماً با آن رودررو نمی‌شوند به‌جای این‌که، اهداف دیگر را نشانه‌گیری کنند؟ چرا لبنان را مورد هجمه قرار داده‌اند؟
معتقدم آنچه رخ داده به‌شکل اساسی در چارچوب تأثیرات توافق هسته‌ای است و بیانگر نگرانی برخی (رژیم‌های عربی) در منطقه از این توافق و دستاوردهایش برای ایران و نقش آن در خاورمیانه است و به همین سبب بار دیگر تکرار می‌کنم که هیچ روزنه‌ای برای خروج از تونل امتداد یافته از طریق بسیار از کشورهای منطقه تا لبنان جز با نزدیک شدن عربستان و ایران به یکدیگر وجود ندارد.
رئیس پارلمان لبنان که با السفیر گفت‌وگو می‌کرد، تصمیم خصمانه وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب به‌استثنای عراق، الجزایر و لبنان علیه حزب‌الله و تروریستی خواندن این جنبش مقاوم مردمی را تأسف‌بار و تعجب‌آور خواند و گفت: از این نگران هستم که نشست آتی سران عرب هم همین رویکرد را در پیش بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: ما باید در قبال آنچه رخ می‌دهد، کاری انجام دهیم که بهترین و سریع‌ترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم، این است که رئیس جمهور جدید را انتخاب کنیم، زیرا وقتی رئیس جمهور داشته باشیم، امور زیادی تغییر خواهد کرد.
بری در بخشی دیگر از این گفت‌وگو به اظهارات اخیر سعد الحریری رئیس جریان المستقبل وابسته‌ترین گروه سیاسی به رژیم آل سعود اشاره کرد و گفت مهمترین نکته در مصاحبه اخیر سعد الحریری با یک شبکه تلویزیونی، آمادگی وی برای دیدار با سید حسن نصرالله است که قابل تقدیر است، زیرا این مسئله آسانی نیست که رئیس جریان المستقبل در شرایطی که عربستان سعودی، حزب‌الله را سازمان تروریستی خوانده و با سید حسن نصرالله به دشمنی می‌پردازد، برای دیدار با سید حسن نصرالله اعلام آمادگی کند، در نتیجه کسی که آنچه را حریری در این زمینه بیان کرده (آمادگی برای دیدار با رهبر مقاومت) ارج ننهد، به منافع لبنان توجهی ندارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها