مرکل: همچنان به سیاست‌های خود پایبندم

کد خبر: 502289

صدر اعظم آلمان با وجود شکست تلخ حزبش در انتخابات ایالتی آلمان که بسیاری آن را مرتبط به رویکرد صدر اعظم در قبال مسئله پناهندگان می‌دانند، تاکید کرد که همچنان بر سیاست‌های خود در این راستا باقی خواهد ماند.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از نشریه "دی سایت" ، "آنگلا مرکل"، صدراعظم آلمان با وجود شکست تلخ در انتخابات ایالتی روز یکشنبه در سه ایالت مهم آلمان تصریح کرد که بر رویکرد خود در سیاست پناهندگان باقی خواهد ماند.
وی امروز در برلین گفت: مسئله پناهندگان به یک راه حل اروپایی نیاز دارد. یک راه حل پایدار و این راه حل به زمان نیاز دارد. روز انتخابات ایالتی روزی سخت برای حزب دموکرات مسیحی بود.
مرکل امروز بعد از جلسه ای در دفتر حزب دموکرات مسیحی اظهار داشت: در تجزیه و تحلیل نتایج انتخابات در رهبری این حزب، ما بسیار آشکار و قدرتمندانه به مسئله حزب ضد یورو و موفقیت های آن پرداخته ایم. ما بر این مسئله توافق داریم که باید به صورت استدلالی با حزب ضد یوروی جایگزینی برای آلمان مقابله کنیم.
پیش از آن نیز "استفان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان اطمینان داد که ائتلاف دولتی مرکل با وجود موفقیت‌های حزب راستگرای افراطی در انتخابات ایالتی سه ایالت مهم آلمان، همچنان بر سیاست پناهندگان خود ثابت قدم است. دولت آلمان همچنان سیاست پناهندگان خود را با همه نیرو در داخل و خارج دنبال می کند.
نتایج انتخابات ایالتی روز گذشته در سه ایالت مهم آلمان که به گفته کارشناسان آزمونی برای سیاست پناهندگی مرکل بود از موفقیت چشمگیر حزب افراطی آلمان و شکست تلخ حزب دموکرات مسیحی مرکل خبر داد.
در انتخابات ایالتی در سه ایالت بادن -وورتمبرگ، راینلاند - فالتز و زاکسن - آنهالت، حزب ضد یوروی جایگزینی برای آلمان در سایه بحران پناهندگان توانست صعود قدرتمندانه ای را تجربه کند.
حزب دموکرات مسیحی مرکل در ایالت بادن - وورتمبرگ شکست تلخی را تجربه کرد و در ایالت‌های راینلاند - فالتز و زاکسن - آنهالت هم بسیاری از رأی‌های خود را از دست داد.
حزب تازه تاسیس ضد یوروی "جایگزینی برای آلمان" نیز در ایالت زاکسن - آنهالت با کسب 24.2 درصد آرا جایگاه دومین حزب قدرتمند را از آن خود کرد. این حزب همچنین در دو ایالت دیگر آلمان هم موفقیت چشمگیری به دست آورد و درصد آرائی که کسب کرد دو رقمی بود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها