زندگی شهروند سوری در فرودگاه استانبول! +تصاویر

کد خبر: 503112

یک شهروند سوری در فرودگاه آتاتورک استانبول تحت بازداشت خودسرانه قرار دارد و عفو بین الملل از دولت ترکیه خواسته است تا به وی تحت شرایط حمایت موقت اجازه ورود به کشور را بدهد.

زندگی شهروند سوری در فرودگاه استانبول! +تصاویر
خبرگزاری ابنا: یک شهروند سوری که از جنگ در این کشور گریخته، بیش از یک سال است که در فرودگاه بین المللی استانبول ترکیه زندگی می‌کند. عفو بین الملل می‌گوید این شهروند سوری که «فادی منصور» نام دارد، تحت بازداشت خودسرانه قرار دارد و از دولت ترکیه خواسته است تا به وی تحت شرایط حمایت موقت اجازه ورود به کشور را بدهد.
زندگی شهروند سوری در فرودگاه استانبول! +تصاویر
منصور در سال ۲۰۱۲ سوریه را به مقصد لبنان ترک کرد، سپس به استانبول آمد و از آنجا به مالزی رفت اما پس از آنکه مالزی وی را نپذیرفت، در تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۱۵ (۲۴ اسفند ۱۳۹۳) به فرودگاه استانبول بازگشت. وی از آن زمان تاکنون در اتاق مسافران مشکل دار در فرودگاه بین المللی آتاتورک زندگی می‌کند.
زندگی شهروند سوری در فرودگاه استانبول! +تصاویر
عفو بین الملل اخیرا درباره شرایط این شهروند سوری در فرودگاه استانبول ابراز نگرانی کرد و گفت چراغ در اتاق مسافران مشکل دار همیشه روشن است و فادی چندی پیش گفته است: تنها رویای کنونی وی خوابیدن در تاریکی است. عفو بین الملل گفت فادی که کمتر از ۳۰ سال دارد، در ماه نوامبر استانبول را به مقصد لبنان ترک کرد اما پس از امتناع بیروت از پذیرش وی، مجددا به فرودگاه استانبول بازگشت. دفتر نخست وزیری ترکیه از اظهار نظر درباره این خبر امتناع کرده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها