کامرون وزیر کار جدید کابینه خود را منصوب کرد

کد خبر: 503490

«دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس به دنبال استعفای شوک آور و معترضانه «ایان دانکن اسمیت» از شخصیت های ارشد حزب محافظه کار از پست وزارت کار و امور بازنشستگی کابینه اش، روز شنبه «استفن کرب» وزیر در امور ولز را به جای وی منصوب کرد.

خبرگزاری ایرنا: «استفن کرب» 43 ساله، تحصیل کرده دانشگاه بریستول در رشته علوم سیاسی است که سپتامبر 2012 به سمت معاونت وزیر در امور ولز منصوب و پس از آن در جولای 2014 به وزیر در امور ولز منصوب شد.
'ایان دانکن اسمیت'، وزیر کار و امور بازنشستگی دولت محافظه کار انگلیس عصر روز جمعه در اعتراض به طرح کاهش مزایای از کارافتادگی در بودجه 2016 این کشور، از سمتش در کابینه دیویدکامرون استعفا داد.
ایان دانکن اسمیت در نامه مربوط به استعفایش گفته بود: کاهش مزایای از کارافتادگی در بودجه ای که 'به نفع مالیات دهندگانی با درآمدهای بالا ' تنظیم شده است، 'غیرقابل دفاع ' شمرده می شود.
وی تصریح کرد: 'من قادر به تماشای منفعلانه این وضعیت در حالی که سیاست گذاری خاصی به منظور اعمال محدودیت مالی صورت می گیرد نیستم . من باور دارم که اعمال یاد شده بیش از آنکه در جهت منافع اقتصاد ملی باشد در جهت گیری های سیاسی صورت می گیرد.'
جورج آزبورن وزیر دارایی انگلیس روز چهارشنبه گذشته بودجه 2016 را در نشست مجلس عوام مطرح ساخت و از همان موقع طیف محافظه کار به دلیل طرح کاهش 4.4 میلیارد پوندی مزایای از کارافتادگی، انتقاداتی را متوجه آن ساختند.
'ایان دانکن اسمیت'، پیشتر هشدار داده بود، در صورتی که جورج آزبورن بخواهد راهبردهای وزارتخانه اش را قربانی سیاست های ریاضتی اش کند، استعفا خواهد داد.
با این حال دیوید کامرون ضمن ابراز ناراحتی از کناره گیری ایان دانک اسمیت گفت که پیش از نشست روز چهارشنبه موافقت ضمنی وی را در خصوص بودجه گرفته بود.
شبکه اسکای نیوز در خبری به نقل از منابع نزدیک به 'ایان دانکن اسمیت' گفت که مشکل اصلی وی با جورج آزبورن وزیر دارایی انگلیس بوده است و نه دیوید کامرون.
این شبکه خبری افزود: نزدیکان دانکن اسمیت می گویند: 'وزارت دارایی از حضور مقام ارشدی در یکی از پرخرج ترین وزارت خانه های انگلیسی متنفر است. این وزارت خانه مدت هاست که منتظر رفتن او بوده است. چالش اصلی میان دانکن اسمیت و آزبورن است و نه با دیوید کامرون.
گفتنی است ایان دانکن اسمیت در سال های 2001 تا 2003 رهبر حزب محافظه کار بوده است.
در همین حال جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر ضمن استقبال از کناره گیری دانکن اسمیت گفت: اما من تعجب می کنم که این وجدان ( درد) 6 سال پیش تاکنون کجا بوده است. با این حال فکر می کنم که او کار درستی انجام داده و استعفا داده است.
کناره گیری ایان دانکن اسمیت از وزارت کار و امور بازنشستگی در حالی صورت می گیرد که وی بر خلاف دیدگاه نخست وزیر انگلیس طرفدار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در همه پرسی «برگزیت» است.
همه پرسی برگزیت، قرار است 23 ماه ژوئن در خصوص ماندن یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در انگلیس برگزار شود.
به گفته منابع انگلیسی کناره گیری ایان دانکن اسمیت از وزارت کار، اکنون وی را از قیودات مشارکت در کارزارهای تبلیغاتی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رها خواهد ساخت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها