صلح‌بانان متهم به سوءاستفاده‌های جنسی عفو نمی‌شوند

کد خبر: 506138

رییس جمهوری فرانسه و دبیرکل سازمان ملل اعلام کردند، هیچ گونه عفوی برای سربازان فرانسوی و صلح بانان سازمان ملل متهم به سوءاستفاده‌های جنسی در جمهوری آفریقای مرکزی وجود نخواهد داشت.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از شبکه خبری "نیوز 24"، سازمان ملل اعلام کرد، بیش از 100 نفر در آفریقای مرکزی قربانی آزار و اذیت‌های جنسی از سوی صلح‌بانان و سربازان فرانسوی بوده‌اند.
در پی روشن شدن اتهامات جدید درباره سوءاستفاده‌های جنسی توسط حافظان صلح سازمان ملل و سربازان فرانسه در آفریقای مرکزی، رییس جمهوری فرانسه و دبیرکل سازمان ملل در دیداری دو جانبه خواستار اجرای عدالت شده و تاکید کردند که هیچ گونه عفوی در این پرونده اعمال نخواهد شد.
فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در حاشیه اجلاس امنیت هسته‌ای در واشنگتن گفت: اگر این اتهامات درست باشد، لکه‌ای بر شرافت فرانسه خواهد بود.
مقامات فرانسه در طول چند روز گذشته نامه‌ای از سازمان ملل مبنی بر اثبات اتهامات جدید درباره آزار و اذیت‌های جنسی توسط سربازان فرانسوی علیه زنان و دختران آفریقای مرکزی دریافت کرده‌اند.
تیمی از سازمان ملل برای انجام تحقیقات درباره اتهامات وارده در این پرونده، با زنان و دختران مناطق تحت پوشش سربازان فرانسوی و صلح‌بانان در آفریقای مرکزی گفت و گو کرده‌ است.
همچنین وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد: اگر سربازان فرانسوی در این پرونده محکوم شوند، علاوه بر مجازاتی که در دادگاه صادر خواهد شد، با مجازات نظامی شدیدی رو به رو خواهند شد.
براساس قوانین سازمان ملل، تحقیق و پیگرد سربازانی که به سوء رفتار در حین انجام وظیفه زیر پرچم سازمان ملل متهم شده‌اند به کشور اعزام کننده این نیروهای حافظ صلح بستگی دارد.
سازمان ملل به شدت با موج اتهامات مبنی بر اینکه نیروهای حافظ صلحش در جمهوری آفریقای مرکزی به دختران تجاوز کرده و از زنان سوء استفاده می‌کنند، مواجه شده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها