اکوادور به دنبال روابط تجاری با اتحادیه اروپا است

کد خبر: 506475

رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینوکو» به نقل از رئیس جمهور اکوادور اعلام کرد که این کشور اقدامات لازم برای تسریع روند برقراری یک توافقنامه اقتصادی با اتحادیه اروپا را انجام داده است.

خبرگزاری فارس: به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، «رافائل کوره‌آ» رئیس جمهور اکوادور روز گذشته در سخنانی اعلام کرد که اقدامات لازم برای تسریع روند برقراری یک توافقنامه اقتصادی با اتحادیه اروپا که فرصت اعطای ترجیحات تعرفه‌ای برای اکوادور را فراهم می‌کند، انجام داده است.
رئیس جمهور اکوادور در این رابطه گفت: در صورتی که تا قبل از ماه دسامبر سال جاری موفق به برقراری این توافقنامه با اتحادیه اروپا نشویم، ترجیحات تعرفه‌ای که بازار اصلی غیر نفتی ما را تشکیل می‌دهد، از دست خواهند رفت.
«کوره‌آ» اذعان داشت که دولت وی به سختی کار می‌کند و تاکنون چندین جلسه ارزیابی را برگزار کرده و برای تسریع تشریفات و کارهای اداری دستورالعمل‌های شفاف و روشنی را ارائه داده است اما در حال حاضر اروپا باید کمیسیون و پارلمانی متشکل از 27 کشور که به زبان‌های مختلف صحبت می کنند، تشکیل بدهد.
به گفته رئیس جمهور اکوادور، وزیر تجارت اکوادور و دیگر اعضای دولت در روز 4 آوریل سال جاری ( 16 فروردین95) با کمیسر تجارت اتحادیه اروپا تشکیل جلسه خواهند داد؛ علاوه بر این افراد مذکور در روز 20 آوریل سال جاری ( اول اردیبهشت 95) نیز با اعضای پارلمان اتحادیه اروپا در «بروکسل» (پایتخت بلژیک) دیدار خواهند کرد.
وی افزود: هم اکنون در شرایط مناسبی هستیم و نباید روند انجام امور را به تاخیر بیاندازیم؛ ما برای این کار بررسی‌های انجام داده و تدابیر مورد نیاز را اندیشیده‌ایم.
«کوره‌آ» گفت: از لحاظ زمانی فشار زیادی روی اکوادور است چرا که اکوادور باید چندین ماه نیز برای اعلام حمایت کلمبیا و پرو برای الحاق به این معاهده اقتصادی چندجانبه صبر می‌کرد.
وی همچنین در سخنانش از اهمیت رسیدن به توافقی با اتحادیه اروپا که اجازه ورود محصولات اکوادوری به قاره اروپا را با تعرفه‌های ترجیحی خود اکوادور به کشورش بدهد؛ صحبت کرده بود.
اتحادیه اروپا عنوان اولین مقصد صادرات محصولات غیر نفتی اکوادور را به خود اختصاص داده است اما امضای توافق چند جانبه با این اتحادیه مستلزم رضایت کامل کلمبیا و پرو است زیرا مذاکرات دو طرف در این منطقه صورت گرفت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها