بولیوی به پایتخت جنبش‌های ضد امپریالیستی تبدیل شود

کد خبر: 506483

رسانه کوبایی «پرنسا لاتینا» به نقل از رئیس‌جمهور بولیوی گزارش داد که این کشور باید به پایتخت جنبش‌های ضد امپریالیستی تبدیل شود.

خبرگزاری فارس: به نقل از «پرنسا لاتینا»، «اوو مورالس» رئیس‌جمهور بولیوی روز گذشته در جریان اجلاس سیاسی کارگران و جنبش‌های اجتماعی شهر «کوچابامبا» واقع در مرکز این کشور، پیشنهاد داد که بولیوی به پایتخت جنبش‌های اجتماعی ضد امپریالیستی آمریکای لاتین تبدیل شود؛ وی در ادامه بر تشکیل جلسه‌ای با گروه‌های اجتماعی منطقه جهت گفتگو در این رابطه تأکید کرد.
رئیس‌جمهور بولیوی در این راستا عنوان کرد: بولیوی باید تبدیل به مرکز و پایتخت جنبش‌های اجتماعی ضد امپریالیستی شود؛ ما باید در این رابطه با «مرکز کارگران بولیوی» و «هماهنگ‌کننده ملی برای تغییر» در کشور برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم و طی سال جاری جلسه‌‍‌ای را با جنبش‌های اجتماعی آمریکای لاتین و کارائیب برگزار کنیم.
«مورالس» در ادامه تبدیل شدن بولیوی به مرکز انقلاب و آزادی‌خواهی مردم آمریکای لاتین در برابر تهاجمات امپریالیسم را مسئولیتی برای دولت این کشور آمریکای لاتینی دانست.
وی همچنین خاطرنشان کرد که جنبش‌های اجتماعی باید انتخاب کنند که آیا وطن‌پرستان متعهد به نسل جدید هستند و یا در زمره طرفداران امپریالیسم گنجانده می‌شوند.
رئیس‌جمهور بولیوی ضمن اشاره به اقدامات بی‌ثبات‌کننده اپوزیسیون علیه دولت‌های ترقی‌خواه، تصریح کرد: حزب حاکم «جنبش سوسیالیست» نیز برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی جهت سرنگونی راست‌گرایان ملی و بین‌المللی آماده است؛ ما می‌توانیم بسیار بهتر از آنان در این زمینه عمل کنیم.
«مورالس» افزود: حزب حاکم بولیوی در طول تاریخ با جنگ‌های متعددی مواجه شده است که آخرین مورد آن مربوط به جنگ کثیفی که سیاستمداران راستگرا از طریق شبکه‌های اجتماعی در جریان همه‌پرسی این کشور به راه انداختند، می‌شود.
وی تأکید کرد: ما تاکنون با مبارزات سیاسی، مبارزات اقتصادی، کودتاها، تجزیه‌طلبی‌های راست گرایان بولیوی که از سوی سفارت آمریکا در کشور حمایت می‌شدند، مقابله کرده‌ایم؛ اکنون راست گرایان بولیویایی به شکل دیگری از مبارزه یعنی دروغ و سیاه نمایی روی آورده است.
رئیس‌جمهور بولیوی هفته گذشته از تهاجم داخلی و خارجی صورت گرفته از سوی آمریکا علیه دولت‌های آمریکای لاتین خبر داد و از به کارگیری ابزارهای سیاسی، اقتصادی و نظامی از سوی آمریکا برای تحریک مردم منطقه ابراز تأسف کرد.
«مورالس» بارها در موقعیت‌های مختلف نسبت به برنامه‌های مداخله‌جویانه آمریکا در امور کشورهای آمریکای لاتینی هشدار داده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها