« القریتین» چگونه آزاد شد؟

کد خبر: 506930

نیروهای ارتش سوریه در ادامه موفقیت‌های خود در نبرد تمام عیار با تروریست‌های تکفیری توانستند شهر استراتژیک القریتین را از اشغال داعشی‌ها آزاد کنند.

خبرگزاری تسنیم: پایگاه خبری العهد در گزارشی درباره چگونگی آزادسازی شهر القریتین و بازگشت امنیت و ثبات به آن نوشت نیروهای ارتش سوریه پس از آنکه القریتین را از سه طرف محاصره کردند و ارتفاعات و تپه‌های اطراف آن را هم به کنترل خود درآوردند، توانستند این شهر را آزاد کنند.
مهمترین ارتفاعات این منطقه، ارتفاعات الرمیلی و منطار الرمیلی از سمت شمال و ارتفاعات الحزم الاوسط و حزم الغربیات و تپه‌های السود از سمت غرب و کوه جبیل از سمت جنوب به شمار می‌رود، همچنین باید به مزارع اطراف شهر اشاره کرد.
عملیات نظامی آزادسازی القریتین
نیروهای ارتش سوریه در ادامه از سه محور پیشروی خود را که آغاز آن از ارتفاعات بود، به سمت شهر آغاز کردند و با نفوذ به خطوط دفاعی تروریست‌های داعشی، توانستند پس از فرار تکفیری‌ها، این شهر را به طور کامل به کنترل خود درآورند.
تروریست‌های داعشی به سمت شهرک‌های خنیزیر و حفیر در شرق و جنوب شهر القریتین گریختند. با آزادسازی شهر القریتین، مساحت مناطق آزاد شده شامل شهر و ارتفاعات و مزارع اطراف القریتین به 277 کیلومتر مربع می‌رسد. شهر القریتین، 18 کیلومتر مربع وسعت دارد.
در حومه لاذقیه هم نیروهای ارتش سوریه توانستند روستای نحشبا در جبل الاکراد واقع در حومه شمالی را از اشغال تروریست‌های تکفیری آزاد کنند.موفقیت ارتش سوریه در پی نقض آتش بس از سوی گروه تروریستی موسوم به احرارالشام و حمله آنها به مواضع ارتش در شامگاه شنبه به دست آمد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها