داعش با سلاح شیمیایی شرق سوریه را هدف قرار داد

کد خبر: 507475

براساس گزارش‌های منتشره، گروه تروریستی داعش با تسلیحات شیمیایی یک فرودگاه نظامی در شرق سوریه را هدف قرار داده است.

پرس تی وی: شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه شامگاه دوشنبه گزارش داد «تروریست‌ها راکت‌هایی حامل گاز خردل شلیک کرده» و پایگاهی نظامی در جنوب شهر دیرالزور را هدف قرار داده‌اند.
این گزارش به تلفات احتمالی این حمله اشاره‌ای نکرده است.
اگرچه ریانووستی روسیه به نقل از منابع نظامی گزارش داد: «شماری از سربازان دچار خفگی شده‌اند.»
ارتش سوریه در اواخر ماه ژانویه (بهمن ماه) موفق شد تروریست‌های داعش را از چندین روستا در نزدیکی این پایگاه هوایی عقب براند.
گاز خردل با ایجاد تاول‌‎های بزرگ روی پوست و آسیب رساندن به دستگاه تنفسی، باعث ایجاد اختلال در تنفس و خفگی می‌شود. استفاده از گاز خردل براساس کنوانسیون تسلیحات شیمیایی ممنوع است.
داعش پیشتر مدعی شده بود حمله ای به روستای الجفره نزدیک این پایگاه هوایی انجام داده است. این گزارش می‌افزاید دو تروریست داعش خودروی بمب گذاری شده خود را در میان نیروهای ارتش سوریه منفجر کردند که در این انفجارها دستکم 10 نفر کشته شدند.
گروه تروریستی داعش در مناطق تحت اشغال در عراق و سوریه جنایاتی شنیع علیه ساکنان این مناطق مرتکب شده‌است؛ این گروه تروریستی علاوه بر جنایات جنگی و نقض قوانین حقوق بشر، در این دو کشور عربی از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است.
نیروهای دفاع مدنی عراق روستای «تازه» و محل حمله شیمیایی داعش را ضدعفونی می کنند. 23 اسفند 1394 (عکس از خبرگزاری فرانسه)
نجم الدین کریم یکی از مقامات محلی عراق در ماه مارس به خبرگزاری رویترز گفت داعش در حمله به روستای تازه در شمال عراق، از «مواد سمی» استفاده کرده است. در این حمله بیش از 40 نفر دچار خفگی و سوختگی پوستی شدند.
گزارش انجمن پزشکی سوری-امریکایی حاکی است داعش از زمان آغاز مناقشه سوریه در سال 2011 تاکنون بیش از 160 حمله با «عامل سمی یا خفه کننده نظیر سارین، کلر و گاز خردل» انجام داده است. در حملات داعش دستکم یک هزار و 491 نفر کشته شده‌اند.
سوریه از سال 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است؛ براساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه که در تاریخ 22 بهمن 1394 منتشر شد، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.
در نا آرامی‌های پنج ساله سوریه میلیون‌ها نفر نیز در داخل و خارج از این کشور جنگ زده آواره شده‌اند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها