ایتالیا سفیر خود را از قاهره فراخواند

کد خبر: 508625

دولت ایتالیا سفیر خود در قاهره را به منظور رایزنی پیرامون کشته شدن یک دانشجوی این کشور در مصر فراخواند.

خبرگزاری مهر: به نقل از روسیا الیوم، مقامات ایتالیا روز جمعه از فراخواندن سفیر خود در قاهره به منظور رایزنی پیرامون کشته شدن «جولیو رگنی» دانشجوی ایتالیایی در مصر خبر دادند. این اقدام دولت ایتالیا دو ماه پس از پیدا شدن جسد «جولیو رگنی» دانشجوی ۲۶ ساله ایتالیایی در مصر صورت می گیرد.
در همین راستا «پائولو جنتیلونی» وزیر خارجه ایتالیا در صفحه خود در توئیتر از فراخواندن سفیر این کشور در قاهره به منظور رایزنی در این خصوص خبر داده و گفت: ما فقط یک چیز می خواهیم و آن حقیقت پیرامون «جولیو رگنی» است.
جسد این دانشجوی ایتالیایی پس از ده روز ناپدیدشدن، در غرب قاهره کشف گردید و آثار شکنجه روی بدن وی مشاهده می شد. وی که دانشجوی مقطع دکترا در دانشگاه کمبریج انگلیس و مشغول تهیه رساله خود پیرامون «جنبش های کارگری در مصر» بود، ۲۵ ژانویه ۲۰۱۶ در مرکز قاهره ناپدید شده و جسد وی ده روز بعد کشف گردید.
ایتالیا از آن زمان با جدیت به دنبال کشف مقصران این حادثه و مجازات آنان است و تمام روایت های بازپرسان مصری از جمله تصادف یا تسویه حساب شخصی با دانشجوی ایتالیایی مذکور را رد کرده است.
شایعه بازداشت وی توسط نیروهای امنیتی مصر به ایجاد تنش دیپلماتیک در مناسبات رم و قاهره منجر شده است. فراخواندن سفیر ایتالیا دو روز پس از آن صورت می‌گیرد که مذاکرات مقامات مصری و ایتالیایی مسئول تحقیق در مورد این پرونده، بدون نتیجه پایان یافت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها