آماده‌باش جنگنده‌های روسی در پایگاه هوایی حمیمیم

کد خبر: 510214

بیش از 10 فروند جنگنده روسی در پایگاه هوایی حمیمیمِ لاذقیه در سوریه در حالت آماده باش قرار دارند.

پرس تی وی: بر پایه گزارش‌ها، نیروهای روسی در پایگاه حمیمیم برای اجرای عملیات علیه گروههای تروریستی در حالت آماده باش قرار دارند.
این در حالی است که نخست وزیر سوریه اوایل هفته از تدارک یک عملیات مشترک بین ارتش سوریه و نیروی هوایی روسیه، با هدف آزادسازی کامل شهر حلب از چنگال تروریستهای تکفیری خبر داده بود.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ماه گذشته در اقدامی ناگهانی دستور خروج بخش اعظم نیروهای خود را از سوریه صادر کرد.
به گفته ایگور کناشنکوف، سخنگوی ارتش روسیه: «بیش از 20 فروند هواپیما، شامل جت‌های سوخوی-34، سوخوی-24 و همۀ سوخوهای-25 و بالگردهای موجود از سوریه عقب‌نشینی کرده‌اند.»
روسیه از هشتم مهر سال 1394 به خواست سوریه و با مجوز دولت این کشور حمله به مواضع گروه تروریستی داعش را آغاز کرد.
اکنون حدود پنج سال از ناآرامی‌های سوریه که صدها هزار کشته و میلیون‌ها بی‌خانمان به جا گذاشته است، می‌گذرد.
هشدار روسیه درباره کمک ترکیه به النصره
ستاد کل ارتش روسیه دوشنبه (23 فروردین) هشدار داد هم زمان با ادامه کمک ترکیه به گروه تروریستی موسوم به جبهه النصره، حدود 10 هزار تروریست تکفیری اطرف استان حلب در شمال غرب سوریه تجمع کرده‌اند.
سرگئی رودسکوی، رئیس اداره کل عملیات ستاد مشترک ارتش روسیه
سرگئی رودسکوی، رئیس اداره کل عملیات ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام کرد با وجود پیشرفتی که در زمینه برقراری آتش‌بس در سوریه حاصل شده است، ترکیه همچنان به حمایت تسلیحاتی و تدارکاتی از جبهه النصره ادامه می‌دهد.
در پی توافق روسیه و امریکا، از هشتم اسفند سال 1394 آتش‌بس بین دولت سوریه و گروههای مسلح در این کشور برقرار شد؛ داعش و جبهه النصره شامل این آتش‌بس نمی‌شوند.
رودسکوی با اشاره به اینکه روسیه بارها از امریکا خواسته است به محدود کردن عملیات جبهه النصره کمک کند، افزود: «نیروها و تسلیحات جبهه النصره از مناطقی عبور می‌کنند که امریکا آنها را به عنوان مناطق تحت کنترل معارضان تعیین کرده بود.»
وی تاکید کرد بیش از 8000 تروریست النصره در حومۀ جنوب غرب حلب و 1500 تنِ دیگر در شمال این شهر مستقر شده‌اند.
رئیس اداره کل عملیات ستاد مشترک ارتش روسیه افزود در 24 ساعت گذشته بیش از 300 تروریست، یک تانک و 20 خودروی زرهی بیابانگرد وارد حومه این شهر شده‌اند.
وی افزود: «طبق اطلاعات موثق، تروریست‌ها قصد دارند با هدف قطع راه ارتباطی بین حلب و دمشق، یک عملیات بزرگ انجام دهند، اگر جلوی آنها گرفته نشود، محاصره بخش‌های شمالی سوریه را شاهد خواهیم بود.»
روسیه ماه گذشته در پایگاه هوایی حمیمیم در لاذقیه، مرکزی را برای نظارت بر آتش‌بس ایجاد کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها