پاکستان از مبارزه با افراط‌گرایی حمایت می‌کند

کد خبر: 510501

مشاور امور خارجی نخست وزیر پاکستان گفت: افراط‌گرایی و تروریسم یک مسئله بین‌المللی است و پاکستان همیشه از اقدامات جامع برای رفع این مشکل حمایت می‌کند.

خبرگزاری فارس: «سرتاج عزیز» مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی با شرکت در سیزدهمین اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی اظهار داشت: کشورهای اسلامی در این برهه از زمان بیشتر از هر وقت دیگری نیاز به اتحاد و همبستگی دارند.
عزیز با اظهار نگرانی از سخنرانی‌های افراطی و تعصب زیاد نسبت به اقلیت‌های مسلمان از کشورهای اسلامی خواست نسبت به این موضوع هوشیار باشند.
به گزارش رادیو پاکستان،‌ وی افزود: کنفرانس کشورهای اسلامی می‌تواند نقش مهمی در هماهنگی و مذاکره بین فرقه‌های مختلف اسلامی داشته باشد.
سرتاج عزیز تأکید کرد: افراط‌گرایی و تروریسم یک مسئله بین المللی است و پاکستان همیشه از اقدامات جامع برای حل این مشکل حمایت می‌کند.
وی افزود: برای هماهنگی بیشتر بین کشورهای اسلامی باید فرهنگ و رسوم هر کشور در نظر گرفته شود و مشکلات را از طریق مذاکره حل کنیم.
سیزدهمین اجلاس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی متشکل از 57 کشور در استانبول ترکیه برگزار می‌شود و قبل از این اجلاس نشست وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی برگزار شده است.
در این جلسات وضعیت مسلمانان کشورهای غیر عضو سازمان همکاری اسلامی و مبارزه با تروریسم مورد بررسی قرار می‌گیرد.
موضوع راه حل مسأله فلسطین، اولویت‌های سیاسی برای دفاع از حقوق مردم فلسطین و حمایت کامل سران این کشورها از مسأله فلسطین یکی دیگر از محورهای اجلاس سران کشورهای اسلامی است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها