تأثیر مستقیم انتخابات سوریه در اوضاع اروپا/ بشار اسد: تروریسم در نابودی زیرساخت‌های اجتماعی هویت ملی سوریه ناکام ماند

کد خبر: 510921

روز گذشته دومین انتخابات پارلمانی سوریه ساعت هفت صبح به وقت محلی در 7300 حوزه اخذ رأی در استان‌های مختلف آغاز شد.

تأثیر مستقیم انتخابات سوریه در اوضاع اروپا/ بشار اسد: تروریسم در نابودی زیرساخت‌های اجتماعی هویت ملی سوریه ناکام ماند

تأثیر مستقیم انتخابات سوریه در اوضاع اروپا/ بشار اسد: تروریسم در نابودی زیرساخت‌های اجتماعی هویت ملی سوریه ناکام ماند

سرویس بین الملل فردا: روز گذشته دومین انتخابات پارلمانی سوریه ساعت هفت صبح به وقت محلی در 7300 حوزه اخذ رأی در استان‌های مختلف آغاز شد. این انتخابات دومین پارلمان پس از تعدیل قانون اساسی در سال 2012 میلادی است.

تعداد واجدان شرایط رأی دادن، حدود 14 میلیون نفر بود که برای انتخاب 250 نماینده از میان حدود 3500 نامزد به پای صندوقهای رای رفتند. نیروهای پلیس، ارتش و شبه‌نظامیان و گارد ملی سوریه مسئولیت تأمین امنیت برگزاری این انتخابات را برعهده داشتند.

با پایان گرفتن انتخابات سوریه، کار شمارش آرا در حوزه های رای گیری آغاز شد.

تأثیر مستقیم انتخبات سوریه در اوضاع اروپا/

به گزارش سایت خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه اعلام کرد: کمیته های مراکز رای گیری کار شمارش آرا را زیر نظر کمیته های قضایی فرعی آغاز کرده اند.

براساس ماده 68 قانون انتخابات عمومی سوریه، کمیته مستقر در مرکز رأی گیری بعد از پایان رای گیری، صندوق ها را باز کرده و شمارش آرا را انجام می دهد.

خبرنگار تسنیم در سوریه گزارش داد: مراکز رای گیری در دمشق و ریف روز چهارشنبه شاهد استقبال گسترده مردم بود و پیش بینی می شود که میزان مشارکت در این دو استان (استانهای دمشق و ریف دمشق) بالا باشد.

تأثیر مستقیم انتخبات سوریه در اوضاع اروپا/

کمیته عالی قضایی انتخابات اعلام کرد که تعدادی شکایت را دریافت و به سرعت رسیدگی کرده است و هیچ مشکل بزرگی که به روند انتخابات آسیب برساند، وجود نداشته است و استقبال بسیار خوب رای دهندگان در فضایی از شفافیت در روند رای گیری وجود داشت.

این کمیته همچنین برای دریافت هرگونه شکایت خواه از طرف رای دهندگان یا نامزدها اعلام آمادگی کرد.

بسیاری از فهرست ها در قالب یک فهرست واحد و تحت عنوان های مختلف ائتلاف کرده اند و بسیاری از نامزدها برای کسب بیشترین رای ممکن برگه های تبلیغاتی خاص خودشان را چاپ کرده و به آن فهرست وحدت ملی را افزوده اند که شامل شخصیت های سیاسی و اعضای سابق پارلمان است.

رئیس‌جمهور سوریه روز گذشته پس از انداختن رأی خود در صندوق تأکید کرد: ملت سوریه نسبت به توطئه‌های خارجی آگاه بود و تروریست‌ها در نابودی هویت ملی سوریه ناکام ماندند.

بشار اسد افزود: ملت سوریه طی سالهای گذشته نسبت به این نکته آگاه بوده است و لذا این حماسه شهروندان و مشارکت آنها در تمامی انتخابات‌ها اعم از ریاست جمهوری و مجلس نمایندگان را شاهد هستیم.

انتخابات؛ عامل مهم برای ثبات سوریه

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در صفحه فیس‌بوک خود نوشت که انتخابات سوریه، یک عامل مهم برای ثبات این کشور است.

خبرگزاری تاس گزارش کرد، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اینگونه نوشت: «سوریه امروز انتخابات پارلمانی برگزار می‌کند. بیش از 7 هزار پایگاه اخذ رأی و 3 هزار و 500 کاندید در 13 استان از 15 استان وجود دارد. رقه و ادلب همچنان تحت کنترل تروریست‌ها است. پشت هر آنچه که در انتخابات سوریه در حال رخ دادن است، عامل مهمی برای ثبات است».

تأثیر مستقیم انتخبات سوریه در اوضاع اروپا/

وی یادآور شد که شبکه تلویزیونی یورونیوز، «گزارشاتی درباره انتخابات کره جنوبی، اوضاع سیاسی داخلی برزیل و فساد آزار جنسی کودکان در بین کشیش‌های کاتولیک فرانسه گزارش کرد؛ اما هیچ حرفی از انتخابات پارلمانی سوریه که برخلاف کره جنوبی، تأثیر مستقیمی در اوضاع اروپا دارد، به میان نیاورده است.»

زاخارووا تصریح کرد: «روز گذشته، شبکه یورونیوز گزارشی را در روز آرام قبل از انتخابات سوریه پخش کرد. امروز انتخابات در حال برگزاری است ولی روز آرام یورونیوز است».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که اولین گزارشات درباره انتخابات سوریه در شبکه یورونیوز بعد از ساعت 12 به وقت مسکو پدیدار شد. قبل از آن این شبکه به هیچ عنوان در این باره نگفت.

زاخارووا ادامه داد، گزارش یورونیوز فقط حقیقت محض را بدون توضیح تأثیر این انتخابات بر فرایند صلح بیان کرد.

روند صلح در سوریه باید فراگیر باشد

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین تأکید کرد، روند صلح در سوریه باید کاملا فراگیر بوده و شامل تمام گروه‌های ملی و مذهبی در این کشور شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران تأکید کرد: روند صلح در سوریه باید تمامی گروه‌ها در این کشور را در برگیرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها