حمایت مجدد بغداد از حزب‌الله

کد خبر: 511433

وزارت خارجه عراق اعلام کرد که بغداد در نشست اخیر سازمان همکاری اسلامی در استانبول با یکی از بندهای بیانیه پایانی این نشست مبنی بر محکومیت حزب الله به دلیل حمایت از تروریسم به شدت مخالفت کرد.

خبرگزاری مهر: به نقل از شبکه سومریه نیوز، وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این کشور در جریان شرکت در نشست سازمان همکاری اسلامی در استانبول با یکی از بندهای بیانیه پایانی این نشست در خصوص محکومیت حزب الله لبنان به اتهام حمایت از تروریسم به شدت مخالفت کرده است.
بر اساس این گزارش، در این بیانیه آمده است: سازمان همکاری اسلامی باید مجالی برای تقویت وحدت میان کشورهای اسلامی را فراهم کند نه اینکه خود موجب بروز اختلافات شود.
در بیانیه این وزارتخانه همچنین آمده است: علاوه بر عراق کشورهای دیگری نظیر ایران، لبنان و الجزایر نیز با این بند از بیانیه پایانی نشست سازمان همکاری اسلامی مخالفت کردند.
وزارت خارجه عراق همچنین اعلام کرده است: مخالفت عراق با محکومیت حزب الله در ادامه مواضع ثابت و اصولی بغداد مبنی بر حمایت از جنبش های مقاومت ملی صورت گرفت.
بغداد پیشتر نیز در نشست اتحادیه عرب ضمن مخالفت با تروریستی خواندن حزب الله لبنان اعلام کرده بود: حزب الله لبنان مایه افتخار کشورهای جهان عرب و اسلام است.
گفتنی است، نشست جنجالی سازمان همکاری اسلامی عصر جمعه به وقت استانبول در حالی پایان یافت که عدم تفاهم اعضا موجب شد بیانیه پایانی قرائت نشود. این نشست تنها با قرائت بیانیه مشترکی درباره فلسطینیها پایان یافت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها