مصوبات ژنو برای سوریه الزام‌آور نیست

کد خبر: 511440

استاندار حسکه با تاکید بر مشارکت اقوام مختلف عرب، مسیحی، ایزدی و کُرد در انتخابات این استان گفت: ملت سوریه پایبندی خود را به اصول ملی و قانون اساسی کشورشان ثابت کردند.

خبرگزاری فارس: «محمد زعال العلی»، استاندار «حسکه» سوریه اظهار داشت: استان حسکه در روز چهارشنبه شاهد حضور گسترده شهروندان سوری در پای صندوق‌های رای همه مناطق این استان بود.
وی افزود: استقبال گسترده مردم از انتخابات در شهرهای مالکیه، راس العین و شهر الشدادی که اخیرا از چنگ داعش آزاد شد، بی سابقه و مثال زدنی بود.
العلی گفت: بافت اجتماعی حسکه از تنوع نژادی، دینی و مذهبی برخوردار است، به گونه‌ای که اقوام مختلفی از جمله عرب‌ها، ارمنی‌ها، کردها و سریانی‌ها در آنجا زندگی می‌کنند و از همه این اقوام و نه قومی خاص در انتخابات حضور داشتند.
استاندار حسکه با اشاره به اینکه هیچ مشکل امنیتی در روند برگزاری انتخابات حسکه رخ نداد، گفت: حضور گسترده مردم شهرهای مختلف استان حسکه در پای صندوق‌های رای منعکس‌کننده پایبندی آنها به اصول ملی و قانون اساسی کشورشان است.
وی افزود: موفقیت برگزاری این مناسبت قانونی در سوریه ثابت می‌کند که رهبری و ملت سوریه، خود قادر به تصمیم‌گیری درباره آینده کشورشان هستند.
اعلی گفت: بنابراین تصمیم‌ها و مصوبه‌های صادره از ژنو برای ملت سوریه الزام‌آور نیست، مگر اینکه هیات مذاکره کننده سوریه آنها را بپذیرد، چون این هیات مورد حمایت بزرگ مردمی است که چهارشنبه گذشته در انتخابات حضور گسترده داشتند.
حَسَکه یکی از استان‌های کشور سوریه و عمده‌ترین بخش کردستان غربی در شمال شرقی این کشور است. شهر حسکه مرکز استان حسکه‌است و شهرهای قامشلی، دیرک، راس العین و عمودا از مهمترین شهرهای این استان هستند.
رود دجله از ترکیه وارد این استان شده و از آنجا به کشور عراق جاری است.
این استان دارای طبیعتی بسیار زیبا و کشتزارهای حاصلخیز در قیاس با دیگر استان‌های سوریه می‌باشد و اکثر ساکنین این استان کردزبان هستند.
از شهرهای مهم این استان می‌توان قامشلی، حسکه نام برد. همچنین شهر نفت‌خیز شدادی در شرق شهر حسکه واقع شده است.
در استان «حسکه» تقریبا 90 درصد مساحت آن در کنترل کردها و 10 درصد در کنترل ارتش سوریه است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها