فرار 30 هزار سوری از درگیری‌ تروریست‌ها

کد خبر: 511586

به گفته سازمان دیده‌بان حقوق بشر، طی 48 ساعت گذشته دست کم 30 هزار غیرنظامی سوری در شمال آن کشور از جدیدترین درگیری‌های تروریست‌های تکفیری و گروه‌های پیکارجوی رقیب گریخته‌اند.

پرس تی وی: این سازمان مستقر در نیویورکِ امریکا جمعه (27 فروردین) با انتقاد از تیراندازی نیروهای مرزی ترکیه به سوی شماری از پناهجویان سوری، از آنکارا خواست مرزهای خود را به روی پناهجویان باز کند.
گری سیمپسون، از محققان سازمان دیده‌بان حقوق بشر در این رابطه گفت: «در حالی که مردم سوریه از دست تروریست‌های داعش فرار می‌کنند، ترکیه به جای دلسوزی با گلوله پاسخ آنها را می‌دهد.»
وی افزود: «تمام دنیا درباره جنگیدن با داعش صحبت می‌کنند، با این وجود کسانی که احتمال قربانی شدن‌شان از همه بیشتر است، در آن سوی یک دیوار بتنی گیر افتاده‌اند.»
سیمپسون اظهار داشت کسانی که از درگیری‌های داعش و دیگر گروه‌های تروریستی گریخته‌اند در حقیقت ساکنان اردوگا‌ه‌های مرزی هستند که به دنبال مکانی امن، راهیِ اردوگاه‌های شهرهای دیگر شده‌اند.
طبق آمار دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور بشردوستانه، حدود 23 هزار نفر به خاطر حمله قبلی داعش در شمال سوریه از این کشور عربی گریختند.
مقابله ارتش سوریه با تروریست‌های تکفیری
در عین حال، نیروهای ارتش سوریه در نزدیکی حلب با تروریست‌های داعش و همچنین اعضای گروه تروریستی موسوم به جبهه النصره درگیر شدند.
جنگنده‌های سوریه همچنین چندین بار مواضع جبهه النصره را در جبهه شمالی استان حلب هدف حمله قرار دادند.
سوریه از سال 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است؛ براساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه که در تاریخ 22 بهمن 1394 منتشر شد، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.
در نا آرامی‌های پنج ساله سوریه میلیون‌ها نفر نیز در داخل و خارج از این کشور جنگ زده آواره شده‌اند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها