تحصن طرفداران جریان صدر در بغداد

کد خبر: 511934

هواداران جریان صدر در پی درخواست مقتدی صدر از وزرای این جریان برای استعفا از سمت های خود، با نصب خیمه های خود در مرکز بغداد به تحصن پرداختند.

خبرگزاری مهر: به نقل از شبکه سومریه، صدها نفر از هواداران جریان صدر عراق روز شنبه با نصب خیمه در میدان التحریر در مرکز بغداد تحصن خود را در این منطقه آغاز کردند. یک منبع امنیتی اظهار داشت که صدها نفر از طرفداران جریان صدر عصر شنبه با نصب خیمه های خود در میدان التحریر در مرکز بغداد به تحصن پرداختند.
این منبع که خواست نامش فاش نشود از بستن منطقه الباب الشرقی و پل جمهوری در مرکز بغداد خبر داد.
این اقدام طرفداران جریان صدر پس از آن صورت می گیرد که مقتدی صدر رئیس این جریان از وزرای این جریان در دولت عراق خواست تا از سمت‌های خود استعفا کنند. مقتدی صدر اظهار داشت که روسای سه قوه عراق باید ظرف ۷۲ ساعت دولتی تکنوکرات تشکیل دهند و تحصن در پارلمان نیز باید ادامه یابد.
وی از حیدر العبادی نخست وزیر عراق خواست تا به خواسته های گروه های سیاسی که خواهان تخریب هستند تن نداده و هیچ توافقی را در مخالفت با رای مردم عراق امضا نکند. مقتدی صدر همچنین از العبادی خواست تا ادامه روند سیاسی را تصحیح و اصلاح نماید.
در همین حال شبکه المیادین گزارش داد که «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق گفته است تنها زمانی به پارلمان بازخواهد گشت که به عنوان رئیس با معاونانش برگردد. در عین حال دفتر الجبوری اخبار منتشره پیرامون استعفای وی را رد کرد. الجبوری ادامه گفتگو و دستیابی به راهکارهایی که عراق را از بحران موجود خارج می کند، خواستار شد.
گفتنی است که پارلمان عراق از هفته گذشته تاکنون شاهد تحصن نمایندگان برای تغییر وزرای پیشنهادی حیدرالعبادی نخست وزیر عراق است که این بحران سیاسی در عراق تاکنون ادامه دارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها