دفع حمله تروریستی در نزدیکی فرودگاه عدن

کد خبر: 512032

بنا بر گزارش‌ها، یک خودروی بمب گذاری شده که قصد حمله به فرودگاه عدن در یمن را داشت، منهدم شده است.

پرس تی وی: پایگاه خبری «عدن غد» روز یکشنبه گزارش داد نیروهای پلیس یمن یک خودروی بمب گذاری شده را که قصد داشت وارد فرودگاه بین المللی عدن شود، هدف تیراندازی قرار داده و از بین بردند.
بنا بر این گزارش، انفجار این خودرو منجر به زخمی شدن 5 مامور پلیس شد.
نیروهای امنیتی یمن همچنین در منطقه ساحلی العریش در استان عدن یک خودروی بمب گذاری شده را نابود کردند.
گروه‌های تروریستی داعش و القاعده معمولا این نوع حملات را در یمن انجام می دهند.
عربستان عامل هرج و مرج در یمن
نشریه انگلیسی ایندیپندنت در یک گزارش تحلیلی نوشت تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن، شرایط را برای قدرت گرفتن گروه‌های تروریستی القاعده و داعش مهیا کرده است.
ایندیپندنت با اشاره به اینکه تنها برنده واقعی حمله نظامی ریاض، گروه تروریستی القاعده بوده است، افزود: «مساله‌ای که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد سرعت گسترش یافتن القاعده است؛ موضوعی که دلیل آن قدرت القاعده نیست بلکه دلیلش ضعف دیگر گروه‌ها و هرج و مرج ناشی از عملیات نظامی عربستان سعودی است.»
این نشریه خاطر نشان کرد تجاوز نظامی عربستان به یمن که قرار بود دولت ناکارآمد عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن را به قدرت بازگرداند، شرایط را از بد به بدتر تبدیل کرده و با ایجاد آشوب شرایط را برای تروریست‌ها مهیا کرده است.
به دنبال کناره گیری هادی از ریاست جمهوری یمن و فرار از پایتخت، عربستان سعودی با ائتلاف برخی كشورهای عربی منطقه و با همراهی امریكا، به منظور بازگرداندن حاکمیت به هادی و تضعیف جنبش مردمی انصارالله، یمن را هدف حملات هوایی قرار داد.
در این حملات که از ششم فروردین 1394 آغاز شده است تاکنون نزدیک به 9 هزار و 500 نفر از جمله زنان و کودکان کشته و هزاران نفر زخمی شده‌اند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها