مسکو ادعای واشنگتن درباره مانور سوخو را رد کرد

کد خبر: 512156

وزارت دفاع روسیه ادعای آمریکا مبنی بر «مانور تهاجمی» سوخو ۲۷ روس در فاصله ۱۵ متری هواپیمای شناسایی آمریکایی در دریای بالتیک را رد کرد.

خبرگزاری فارس: وزارت دفاع روسیه به ادعای اخیر آمریکا درباره «مانور تهاجمی» جنگنده روس در نزدیکی هواپیمای آمریکایی واکنش نشان داد.
وزارت دفاع آمریکا شنبه(روز گذشته) مدعی شد که یک جنگنده روس به نحوی «غیر ایمن» به یک هواپیمای شناسایی آمریکا که بر فراز دریای بالتیک در حال پرواز بوده، نزدیک شد.
به گزارش سی‌ان‌ان، این حادثه روز پنج‌شنبه رخ داد. سخنگوی فرماندهی اروپایی ارتش آمریکا هم در این رابطه گفت که جنگنده روس در حالی که تنها 15 متر (50 پا) با هواپیمای آمریکایی فاصله داشته، اقدام به «مانورهایی تهاجمی» کرد.
وزارت دفاع روسیه در اولین واکنش خود به این خبر، ادعای وزارت دفاع آمریکا درباره پرواز «غیر ایمن» و «مانور تهاجمی» جنگنده سوخو ۲۷ را رد کرد.
به گزارش اینترفکس، این وزارتخانه گزارش‌های خبری درباره پرواز و دور زدن خطرناک سوخو ۲۷ روسیه در نزدیکی هواپیمای جاسوسی RC-135 آمریکا بر فراز دریای بالتیک را تکذیب کرد.
وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که این جنگنده روس پرواز خود را منطبق بر قوانین موجود درباره استفاده از حریم هوایی انجام داد و هیچ حادثه و اتفاقی انجام نشد.
وزارت دفاع روسیه همچنین ادعاها درباره نزدیک شدن خطرناک جنگنده سوخو ۲۷ این کشور به هواپیمای جاسوسی آمریکایی در دریای بالتیک را «نادرست» خواند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها