حضور سیاسی سوری ها واشنگتن را تسلیم کرد

کد خبر: 512161

برگزاری موفق انتخابات پارلمانی سوریه و مشارکت ۵۷ درصدی مردم منجر به ایجاد شکاف های جدید میان حامیان غربی و عربی تروریسم شده و قدرت مانور واشنگتن در امور داخلی سوریه را به شدت کاهش داده است.

خبرگزاری مهر: واشنگتن در مذاکرات مستقیم با مقامات روسی در خصوص تحولات سیاسی آتی در سوریه، مواضع نرم تری نسبت به گذشته داشته و از برخی مواضع سرسختانه خود در تقابل با ملت و نظام سوریه عقب نشینی کرده است.
در همین حال، «الشرق الاوسط» نیز این گونه خبر داد که مقامات آمریکایی در مقابل درخواست مقامات روسی برای بقای اسد در دمشق و یا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آتی با حضور اسد مخالفتی نکرده اند.
واقعیت امر این است که عقب نشینی های صورت گرفته از سوی مقامات آمریکایی و غربی در قبال سوریه، محصول مقاومت ملت این کشور و آگاهی آنها در مواجهه با توطئه های غرب و ارتجاع عرب بوده است.
از سویی؛ مشارکت شهروندان سوری در انتخابات پارلمانی این کشور، آن هم با وجود تهدیداتی که جریان های تروریستی از جمله داعش و النصره علیه شهروندان سوری و حوزه های رای گیری و... داشته اند، نسبت به مشارکت شهروندان آمریکایی و اروپایی در انتخابات های پارلمانی بیشتر بوده است.
بر این اساس، نظام سلطه که انتظار مشارکت بالای ۳۰ درصد در انتخابات پارلمانی سوریه را نداشت، هم اکنون با حماسه ای که ملت سوریه خلق کرده اند نسبت به دستیابی به اهداف شوم خود در دمشق بیش از هر زمان دیگری مستاصل و ناتوان به نظر می رسد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها