بازداشت ۱۰۰ نفر در ترکیه به خاطر ارتباط با گولن

کد خبر: 512569

خبرگزاری دولتی ترکیه اعلام کرد که پلیس ترکیه حدود ۱۰۰ نفر را به خاطر داشتن ارتباط مالی با فتح الله گولن منتقد جدی رئیس جمهور این کشور بازداشت کرده است.

خبرگزاری تسنیم: خبرگزاری آناتولی امروز دوشنبه اعلام کرد، پلیس ترکیه حدود 100 نفر را بازداشت کرده است که ظاهرا با فتح الله گولن دشمن جدی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، روابط مالی داشته‌اند.
تمرکز اصلی عملیات پلیس ترکیه در استانبول بوده ولی این عملیات در 9 استان انجام شده و تاکنون 88 نفر به بازداشتگاه منتقل شده‌اند. دادستان های ترکیه برای حدود 140 نفر حکم بازداشت صادر کرده‌اند.
در بین بازداشت شدگان، مدیران و کارکنان یک موسسه مالی اسلامی موسوم به بانک آسیا قرار دارند که توسط طرفداران گولن تاسیس شد ولی سال گذشته از سوی دولت ترکیه کلیه اموال و دارایی های آن توقیف شده است.
خبرگزاری آناتولی افزود: تحقیقات پلیس ترکیه متمرکز بر حمایت مالی 17 میلیون دلاری از گروه گولن بوده است. اردوغان بارها گولن را به تشکیل یک دولت موازی و توطئه برای سرنگونی دولت ترکیه متهم کرده است. اردوغان مدعی است که گولن در دستگاه قضایی، پلیس و رسانه های خبری نفوذ کرده است. گولن نیز بارها این اتهامات را رد کرده است. دادگاهی در ترکیه در دسامبر 2014 میلادی حکم بازداشت گولن را صادر کرده است. وی از سال 1999 میلادی تاکنون در آمریکا زندگی می کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها