خطر تغییرات آب و هوایی در کمین پاکستان

کد خبر: 512810

پاکستان با دو خطر بزرگ طبیعی مواجه است؛ یکی افزایش دما و آب شدن یخچال‌های شمال این کشور و دوم پیشروی آب اقیانوس به سمت خشکی در جنوب.

خبرگزاری فارس: پاکستان با دو خطر بزرگ طبیعی مواجه است؛ یکی افزایش دما و آب شدن یخچال‌های شمال این کشور و دوم پیشروی آب اقیانوس به سمت خشکی در جنوب.
«آصف انعام» رئیس موسسه اقیانوس شناسی پاکستان در این زمینه گفت: نواحی زیادی از منطقه ملیر در کراچی به زیر آب رفته و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2050 مناطق تهتهه و بدین در ایالت سند به زیر آب برود.
به گزارش داون،‌ کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که تغییرات آب و هوایی ممکن است تا سال 2060 بیشتر مناطق کلان شهر کراچی را به زیر آب ببرد.
به گفته این کارشناسان، کاهش سطح آب‌های زیر زمینی، خشکسالی و سیل از دیگر تغییرات آب و هوایی است که پاکستان را تهدید می‌کند.
تعداد زیادی از مردم، مناطق قحطی زده در پاکستان را ترک کرده‌اند و تعدادی از مردم محلی نیز به علت نبود امکانات لازم زندگی سنتی همچنان به زندگی خود در مناطق سیل‌زده و قحطی زده ادامه می‌دهند.
پاکستان به علت قرار گرفتن بین دو کشور صنعتی بزرگ یعنی چین و هند که آلاینده‌ها را به سمت این کشور می‌کشاند دچار تغییرات آب و هوایی شده است.
محصولات کشاورزی محور اقتصاد پاکستان است اما ذخایر آب زیرزمینی به سرعت در حال کاهش یافتن می‌باشد.
کراچی و بیشتر شهرهای پاکستان از آب بهداشتی محروم است. این در حالی است که هیچ برنامه‌ای برای جلوگیری از ریخته شدن زباله‌های صنعتی به داخل رودخانه‌ها وجود ندارد.
طبق گزارش سازمان ملل متحد جمعیت پاکستان تا سال 2050 به بیش از 300 میلیون نفر می‌رسد که باید با تغییرات آب و هوایی مواجه شوند.
کارشناسان آب و هوایی پاکستان به ارائه گزارشی به مجلس سنای این کشور هشدار دادند که در سال‌های آینده افزایش دما از 3 تا 5 درجه می‌تواند مشکلات زیادی به وجود آورد.
افزایش باران‌های سیل‌آسا،‌ خشکسالی،‌ رانش زمین و آب شدن یخچال‌های طبیعی پاکستان بخشی از تغییرات آب و هوایی پاکستان است که تهدیدی بزرگتر از تروریسم برای این کشور می‌باشد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها