گروه ریاض خواهان تکرار تجربه لیبی در سوریه است

کد خبر: 512814

رئیس هیات مذاکره کنندگان دولت سوریه در مذاکرات ژنو گفت مخالفان سوری مورد حمایت عربستان خواهان تکرار تجربه لیبی و سومالی در سوریه هستند.

خبرگزاری مهر: به نقل از المیادین، بشار الجعفری رئیس هیات مذاکره کننده دولت سوریه در مذاکرات ژنو با بیان اینکه مخالفان سوری مورد حمایت عربستان موسوم به گروه ریاض خواهان تکرار تجربه لیبی و سومالی در سوریه هستند، گفت: نمی خواهیم با تبدیل شدن به سومالی، عراق، لبنان و لیبی دیگر کشوری شکست خورده باشیم.
وی با بیان اینکه مخالفان سوری تحت حمایت عربستان تنها بخشی از گروه های مخالف حاضر در ژنو هستند، افزود: عربستان و ترکیه قصد دارند از طریق اعضای گروه ریاض مذاکرات ژنو را به شکست بکشانند.
بشار الجعفری با اعلام اینکه تعلیق مذاکرات از سوی مخالفان سوری با ادعای اینکه ارتش سوریه حملاتی را انجام داده افترا و کذب است، تصریح کرد: تصمیم تعلیق مذاکرات تصمیمی از پیش طراحی شده و بهانه های آن دروغ است.
وی در ادامه اظهار داشت که برخی از اعضای گروه ریاض خواستار شکستن آتش بس و حمله به ارتش و شهرهای سوریه شدند.
الجعفری گفت: ما در دیدار با دی میستورا موضع خود در خصوص مرحله انتقالی را به اطلاع وی رساندیم و موضع ما تشکیل یک دولت ملی گسترده است. موضوع دولت ملی گسترده از اهداف مذاکرات ژنو است و ما از مخالفان ملی استقبال می کنیم.
وی افزود: اخباری که برخی به نقل از دی میستورا مبنی بر طرح موضوع انتخاب ۵ معاون برای رئیس جمهور مطرح کرده اند درست نیست. موضوع ریاست جمهوری سوریه به شورای امنیت و هیچ احدی ارتباط ندارد و فقط مربوط به سوری ها می شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها